De week van Jeroen

Jeroen Roozendaal is product owner in het team (squad) Enigma bij Adwise, waarvan hij ook squad captain is. In die rol vertegenwoordigt hij Enigma naar andere squads en het management toe. Ook bewaakt Jeroen de squadresultaten. In dit blog neemt hij je mee in zijn werkweek! Lees van dag tot dag waar Jeroen mee bezig is geweest: van strategische klantoverleggen tot en met de nieuwjaarsborrel.

Maandag

Nieuwe sprint en kennissessie

Vandaag start de nieuwe sprint voor ons squad Enigma. We evalueren de afgelopen sprint in een retrospective, waarin elke collega vertelt waarmee we door moeten gaan, waarmee we moeten starten en waarmee we moeten stoppen. Daarna kijken we vooruit: welke taken staan op de backlog om de komende twee weken weer tot een succes te maken? Het laatste deel van deze meeting bestaat uit een presentatie van de collega's Tom en Marco die hun visie op conversie-optimalisatie geven. Met deze kennis kunnen wij onze klanten nog beter helpen om hun online resultaten te verbeteren. Daarna hebben we een projectteamoverleg, waarin we de taken voor deze sprint doornemen voor het specifieke project. 

Teamoverleg over invulling van de sprint

Teamoverleg waarin we samen de invulling voor de komende sprint bepalen.

Dinsdag

Brainstormen en optimaliseren

Er staat een brainstorm gepland samen met een klant in de thuiszorg en een bureau waar we veel mee samenwerken. Zij zijn gespecialiseerd op het gebied van branding. We hebben een Valentijns pr-actie gepland en we brainstormen over hoe we de 'digital' kanalen' hier het best voor kunnen inzetten. Voor mij is het een voordeel dat ik in mijn vorige functie aan klantzijde zat als marketing manager, dus ik begrijp goed wat de vraagstukken van onze klanten zijn en wat daar allemaal bij komt kijken.

Later op de dag ga ik aan de slag voor een andere klant, dit keer uit het B2B-segment. De diversiteit aan branches waarin onze opdrachtgevers actief zijn maakt mijn werk heel gevarieerd! Ik overleg samen met één van onze SEO-marketeers hoe we de website beter vindbaar kunnen maken op relevante zoektermen. Ook maken we een Google My Business-pagina aan. Om onze opdrachtgevers te helpen groeien en van het beste onlinemarketingadvies te kunnen voorzien, is het voor ons van waarde om de cultuur te beleven, oftewel de doelgroepen en markten van onze klanten te leren kennen en begrijpen. Volgende week ga ik dan ook samen met een collega naar de Horecava, waar deze B2B-klant een stand heeft. Deze beurs is heel belangrijk in hun branche en dus essentieel voor ons om aanwezig te zijn.

Woensdag

Work-life balance en strategische doelstellingen

De ochtend ben ik vrij. In ruil daarvoor werk ik a.s. dinsdagavond langer door. Bij Adwise zijn we vrij flexibel in wanneer we werken, zodat de balans tussen werk en privé zo goed mogelijk is. De middag start met een kwartaalmeeting, waarin ik samen met de klant de strategische doelen voor 2017 vaststel. Ook bepalen we wat de acties voor het komend kwartaal zijn om deze doelstellingen te behalen. We maken vaak een roadmap en periodiek kijken we waar we staan, wat we gaan doen en wie wat oppakt. Aan het eind van de middag neem ik met twee developers de taken door om een door ons ontwikkelde app nog beter en gebruiksvriendelijker te maken. 

Met developers de taken doornemen om een app nog beter te maken

Overleg met ontwikkelaars om een app nog beter te maken

Donderdag

Van papier, via apps naar de nieuwjaarsborrel!

Vandaag op tijd de deur uit, op weg naar een klant (een papierfabriek) om de ontwerpen voor een nieuwe website te presenteren. Een heel mooi project en vooral proces, we helpen een 'traditionele' klant op marketinggebied die altijd veel offline gedaan heeft om de transitie te maken naar digital. Door het ontwerpproces gaat de klant over veel zaken nadenken, tot aan een herindeling van het productportfolio aan toe. Het is leuk om klanten aan het denken te zetten en ze te begeleiden naar oplossingen.

In het begin van de middag hebben we een brainstorm bij ons op kantoor met een nieuwe start-up, waarin we een zeer innovatief concept bespreken op het gebied van gezondheid. Een uitdagend vraagstuk waarbij we steeds de match proberen te maken tussen de business en de gebruikers. Deze dag eindigen we met een gezellige nieuwjaarsborrel. 

Gezelligheid tijdens de nieuwjaarsborrel

Gezelligheid tijdens de nieuwjaarsborrel

Vrijdag

Stand-up en klantmeetings

De ochtenden dat ik op kantoor ben sluit ik altijd aan bij de dagelijkse standup van ons Enigma squad. Ik ben nog weleens op pad, maar vandaag kan ik er weer bij zijn! Handig om even te horen wat de voortgang is in de verschillende projecten en te bespreken waar we elkaar kunnen helpen.

De dag beginnen met de standup

We beginnen elke dag met een standup van ons squad Enigma

Na de standup van vandaag heb ik een telefonisch overleg met een klant om de resultaten van een crossmediale campagne te bespreken, waarin radio, out of home en digital samenkomen. 's Middags staat een meeting gepland met afgevaardigden uit de verschillende squads en het management, waarbij we bespreken hoe ons eigen CRM-systeem nog beter voor ons kan werken. Ik eindig deze dag en de week met een klantmeeting, waarin we doelstellingen en samenwerking voor 2017 gaan bespreken. Bij dit overleg zit ook onze AdWords-specialist, omdat hij een groot deel van het uitvoerende werk doet en ook veel rechtstreeks klantcontact heeft. 

 

Meer over de collega's van Jeroen

Jeroen werkt natuurlijk niet alleen bij Adwise. Ben jij benieuwd wie zijn collega's precies zijn? Lees meer over Adwise of bekijk het hele team van specialisten. Allemaal mensen die een passie voor internet en marketing hebben en enthousiast worden van het resultaat dat ze voor opdrachtgevers behalen. Digital experts die samen de derde hersenhelft vormen van organisaties. Bekijk onze actuele vacatures als jij ook de collega van Jeroen wilt worden!

Deel deze blog!

Wil jij weten hoe jouw week bij Adwise eruit kan zien?

Wil jij weten hoe jouw week bij Adwise eruit kan zien?

Neem contact met mij op en ik vertel je er alles over.

Contact opnemen

Klanten over ons

 Mitchel oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen

Nu we het effect van online campagnes op onze fysieke winkels kunnen zien, hebben we keihard bewijs voor het échte rendement van o.a. Google AdWords.

Mitchel oude Nijhuis
Kees Smit Tuinmeubelen
Review van Kees Smit Tuinmeubelen over Kees Smit Tuinmeubelen

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL