De voice assistant, onze nieuwe marketing adviseur?

Er zijn tal van dashboards. KPI’s, conversieratio’s en externe factoren die wij als marketeer in de gaten moeten houden om te zorgen voor optimaal rendement. Om op basis van deze data vervolgens geschikte beslissingen te kunnen maken. Breekt er een revolutie door waardoor dit misschien niet meer nodig is?

Door een continu toenemend aantal internetgebruikers, connected devices en apparaten groeit de hoeveelheid aan data in een immens tempo. Door slimme koppelingen, dashboards en analyses proberen wij marketeers aanknopingspunten in handen te krijgen om de ROI van marketingacties naar een hoger niveau te tillen. Maar zie jij het verband nog tussen alle dashboards vol met metrics en cijfers? Hoe handig zou het zijn als een assistent deze data voor jou analyseert en jou precies die informatie geeft die jij nodig hebt? Lucky you: we hebben een persoonlijke marketing assistent ontwikkeld.

Een voice-assistant: je digitale marketing assistent

We merken dat veel ondernemers kostbare tijd kwijt zijn aan het analyseren van dashboards, metrics en cijfers. Machine learning kan ons hier ontzettend bij helpen” aldus Koen Kranenberg, Director Disruption & Innovation bij Adwise. In de grote hoeveelheid aan data bergen liggen tal van waardevolle inzichten verborgen. Waar een mens het verband tussen de enorme diversiteit aan data niet meer kan leggen, kunnen computers dit wel. Dankzij technologische ontwikkelingen is het genereren van specifieke kennis, door gebruik te maken van beschikbare data mogelijk.

Toekomstbestendig, tijd besparend en nauwkeuriger

Door de enorme hoeveelheden data is machine learning in staat om continu te blijven leren. Dit zorgt ervoor dat machine learning in staat is om sneller én nauwkeuriger voorspellingen te doen. Dit maakt ons nieuwsgierig en wij hebben onderzocht hoe wij deze situatie optimaal kunnen benutten. Wij ontwikkelden middels machine learning een marketing assistent die alle relevante databronnen met elkaar in contact brengt om zo heel nauwkeurig voorspellingen te kunnen doen.

Wanneer je als marketing manager achter loopt op target is het eerste wat je doet: onderzoeken hoe dit komt. Je grijpt alle mogelijke dashboards erbij om te onderzoeken waar het aan ligt: blijven de bestellingen achter, daalt de gemiddelde orderwaarde, zijn er te weinig sessies op de website, zijn bepaalde marketingkanalen minder actief, heeft de weersverwachting een negatief effect etc. Hoe fijn zou het zijn als je een marketing assistent kan vragen om advies en je precies die informatie ontvangt die je op dat moment nodig hebt?

Die digitale assistent hebben wij ontwikkeld in de vorm van een voice assistant, de Google Home in dit geval. Bekijk onderstaande video voor een korte demo:

 

Van grove analyses naar nauwkeurige voorspellingen

Door deze ontwikkeling bespaart een manager of marketeer niet alleen tijd, ook de voorspellingen en adviezen zijn nauwkeuriger. De technologie is er al en organisaties die voordelen weten te behalen uit deze machine learning toepassingen pakken de voorsprong. Ben jij klaar voor een digitale assistent? Wij staan te popelen om voor je aan de slag te gaan!

Enthousiast? Deel deze blogpost op social media!

Meer weten?

Meer weten?

Benieuwd wat een digitale assistent voor jouw organisatie kan betekenen? Kom eens vrijblijvend sparren!

Vrijblijvend sparren

Klanten over ons

Mark Abbes van Qredits

Bij Adwise krijgen we de mogelijkheid om als klant diep in de organisatie mee te werken

Mark Abbes
Qredits
Review van Qredits over Qredits

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL