De Maya kalender: activiteiten op Social Media

Met behulp van de Social Media Monitoring tool Coosto gaan we kijken naar het verloop in de activiteiten rondom de Maya kalender en het vergaan van de wereld. Hoeveel is er over dit onderwerp gesproken en wanneer? Met welke termen worden de Maya’s geassocieerd op de diverse Social Media kanalen? De antwoorden op deze vragen zullen in deze blog worden behandeld.

Online activiteiten over de Maya’s

Het aantal berichten dit jaar (van 01-01-2012 tot en met 21-12-2012) over de Maya’s ligt nu al over de 129.600 berichten en blijft gestaag groeien. Dit is een enorm aantal berichten, vooral omdat het slechts over één onderwerp gaat, namelijk de Maya’s en hun voorspelling.

Activiteiten afgelopen jaar

 

Uit bovenstaande afbeelding wordt snel duidelijk dat er in februari, mei, juli en september al kleine pieken hebben plaatsgevonden. Zo is er op 11 mei 1.142 berichten geplaatst over de Maya’s. Maar de echte grote pieken zijn pas ontstaan in december, zie onderstaande afbeelding.

Activiteiten December

Vooral de dagen van 15 december tot en met 21 december hebben voor veel berichten gezorgd. Er wordt erg veel gespeculeerd op de Social Media met betrekking tot de Maya’s en hun voorspelling dat de einde van de wereld zal plaatsvinden op 21-12-2012. De afgelopen paar dagen hebben gezorgd voor bijna 60.000 berichten, dit is bijna de helft van wat er over de Maya's is geschreven in het hele afgelopen jaar.

Trending topics

Wanneer we kijken naar de trending topics, de meest gebruikte woorden in combinatie met de zoekopdracht “Maya’s”, zien we geen verrassingen. Hoe groter de tekst is, hoe vaker deze term is geassocieerd met Maya’s. 

Trending topics Maya

Met bovenstaande overzicht kan je in één oogopslag een erg duidelijk beeld krijgen van de berichten die zijn geschreven over de maya’s. De meest gebruikte termen zijn "einde van de wereld", "Maya kalender" en "nieuwe kalender". Dit betekent dat het gros van de berichten over deze onderwerpen zijn geweest.

Sarcasme speelt de boventoon

Wanneer we inzoomen op de berichten die zijn geschreven met betrekking tot de Maya’s zien we voornamelijk sarcastische berichten die mensen via de Social Media kanalen hebben geplaatst, zie onderstaande afbeeldingen:

Voorbeeld bericht 1

Voorbeeld bericht 2

Voorbeeld bericht 3

Wat wordt er over jou geschreven?

Adwise Internetmarketing gebruikt de Social Media Monitoring tool Coosto programma voor uiteenlopende organisaties om op verschillende niveaus (brand, concurrentie en acquisitie) realtime alerts en trendmonitors in te stellen. In de toekomst zullen we nog meer vergelijkbare onderzoeken delen, houd onze blog dus in de gaten!

Benieuwd hoe Social Media Monitoring voor jou ingezet kan worden of heb je specifieke vragen over Social Media? Neem dan gerust contact op met een van onze Social Media specialisten.

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Marcel Heijboer van Atkins

Met deze case is slim ingespeeld op intrinsieke behoeftes en stimuleren wij onze trouwe volgers op een natuurlijke manier om over te gaan tot een product aankoop. Zowel online als offline in onze webshop.

Marcel Heijboer
Atkins
Review van Atkins over Atkins

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL