Case Werf& Awards 2018: succesvolle inzet e-commerce binnen recruitment

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Voor Continu, een grote speler in de detachering en werving & selectie van personeel binnen de sectoren: bouw, civiele techniek, werktuigbouwkunde, elektrotechniek en installatietechniek, is het werven van de juiste talenten prioriteit nummer n. Om te sturen op kwalitatieve sollicitaties n lage(re) kosten per vacature is een creatieve en effectieve strategie toegepast. Er is namelijk gebruik gemaakt van e-commerce technieken binnen recruitment. Een werkzoekende op een recruitmentsite gedraagt zich namelijk niet anders dan een consument in een e-commerce webshop.

Vacatures als producten

Dynamic remarketing is hierbij het toverwoord voor relevante campagnes. Een websitebezoeker van Continu krijgt via externe platformen als nu.nl de vacatures te zien die zij eerder bekeken hebben. De vacature wordt automatisch ingeladen omdat de vacaturefeed uit de website via Channable wordt doorgeschoten naar Google AdWords. Daarnaast worden dynamische advertenties ingezet. Bij zoekopdrachten krijgt de zoeker automatisch een vacature voor de dichtstbijzijnde locatie te zien.

Lees de hele case op Werf&

Ben je benieuwd naar de complete e-commerce vs. e-recruitment strategie voor Continu? Lees de case op Werf&.