Challenge us
menu

Branded GIFs voor maximaal bereik

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

GIFs; je kunt er niet meer omheen. Naast emojis lijken ze steeds meer een vast onderdeel van onze digitale gesprekken te worden. Je deelt er eenvoudig op visuele manier informatie of emoties mee. Ze zijn grappig, starten op een leuke manier een gesprek of zorgen voor inspiratie. Allemaal met een hoog #fun element! Wist je dat je als bedrijf of merk nu ook je eigen branded GIF'jes kunt maken? Dat biedt hele gave mogelijkheden voor je social stories!

Vergroot je merkbekendheid dankzij Giphy search

Dankzij de Giphy search, waar onder andere Facebook, Instagram, Tikkie en Snapchat gebruik van maken, kunnen je GIF'jes wereldwijd in iedere Story worden toegevoegd. Door je eigen branded GIFs in te zetten kies jij wat je wilt highlighten in de Stories. Dit biedt je gave kansen om op een vernieuwende manier te werken aan het vergroten van je bereik (en dus merkbekendheid).

Voor Adwise zijn we actief in de weer gegaan met het maken van GIFs. Het doel? Waar GIFs eerder vooral 1-op-1 werden gebruikt wordt het nu ontzettend veel in de Stories ingezet. En dat is precies waar wij zichtbaar willen zijn; in de dagelijkse communicatie van onze werknemers, klanten en bezoekers van ons pand. Dat was het uitgangspunt; ben je bij Adwise? Leuk dan je Story op met onze branded GIFjes. Een greep uit onze collectie:

De cijfers en learnings

Along the way hebben we al wat learnings opgedaan:

1: Branding

We hebben voor een prettige mix tussen branded GIFs en gewone GIFs gekozen. Uiteraard is het voor brand awareness beter om de GIFs te branden, maar onderzoek wijst uit dat GIFs die niet voorzien zijn van branding beter bekeken worden. Een logo toevoegen kun je beter subtiel doen, zoals we dat bijvoorbeeld bij de party popper hebben gedaan. 

2: Hashtag

Een zelfgeclaimde hashtag promoot je natuurlijk het liefst zo veel mogelijk. Daarom maakten we ook een GIF van onze eigen #lifeatadwise. Zo creëren we weer extra zichtbaarheid!

3: Thema's als startpunt

Denken vanuit de doelgroep blijkt ook met GIFs een heel belangrijk element te zijn. Je wordt gedwongen na te denken op welke momenten zij Stories inzetten en mogelijk je GIFs zullen gaan gebruiken. Bij Adwise kwamen we al snel op de belangrijkste thema's; onder andere de vrijdagmiddagborrel, successen vieren, coffee break en sporten.

Wil jij ook GIFs inzetten om je doelgroep te bereiken? Wij helpen je hier graag bij!

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23