Bing en Yahoo! adverteren voor meer bereik en hoger rendement!

Als je aan zoekmachinemarketing denkt, dan denk je aan SEO voor Google, Google AdWords, Google Product Listing Ads, etc. Heel logisch, aangezien Google een marktaandeel heeft van tussen de 93 en 98 procent (afhankelijk van het device). Maar betekent dit dat je je alleen op Google moet focussen? Nee! We laten je zien waarom je zoekmachines Bing en Yahoo! niet moet negeren.

Groeiend gebruik Bing en Yahoo!

Bing en Yahoo! (die sinds 2009 steeds meer samenwerken) hebben op dit moment in Nederland een gezamenlijk marktaandeel van circa 3,6 procent. In verschillende Europese landen en vooral de Verenigde Staten ligt dit aanzienlijk hoger. Volgens comScore heeft Microsoft in de Verenigde Staten zelfs een marktaandeel van 18 procent in december 2013. Het groeiende marktaandeel komt o.a. doordat Bing de standaard zoekmachine is op Windows smartphones, voor Apple Siri en op computers met Windows 8. De verwachting is dat het marktaandeel van Bing de komende jaren dan ook gestaag zal blijven stijgen. 

Marktaandeel zoekmachines Verenigde Staten 2013

Verhouding zoekopdrachten (marktaandeel zoekmachines) in de Verenigde Staten volgens comScore

Altijd vindbaar voor je doelgroep

Ook al is het marktaandeel van Bing en Yahoo! laag, de kans is groot dat een deel van je doelgroep één van de twee gebruikt. Iedere website of webshop heeft enkele zoektermen en/of zoektermsegmenten die het best converteren. Over het algemeen kun je dus zeggen: door topposities te behalen in Bing en Yahoo! kan het aantal conversies met ruim 3,5 procent stijgen. Onze ervaring is dat gebruikers via zoekmachines Bing en Yahoo! zelfs beter converteren dan gebruikers via Google. 

Zoekmachine adverteren betekent continue optimalisatie op basis van rendement. Dit betekent voortdurend analyseren, testen en uitbreiden van zoektermen en advertentieteksten. Een snelle slag voor meer resultaat is om zoektermen en advertentieteksten die goed converteren ook in te zetten in Bing en Yahoo!. Het benodigde budget is vaak een fractie van het Google AdWords budget, maar het zorgt er wel voor dat je ook voor de 3,5 procent van je doelgroep die je nu misloopt vindbaar bent. Door de lagere klikprijzen en vaak beter converterende gebruikers zal het totale rendement van zoekmachinemarketing toenemen.

Mede mogelijk gemaakt door Bing

Yahoo! en andere websites maken gebruik van de zoekmachinetechnologie van Bing

Waarom Bing/Yahoo! adverteren?

  • Breid je bereik uit: niet zichtbaar zijn in Bing en Yahoo! betekent dat je (ook voor de meest relevante) doelgroep niet altijd vindbaar bent
  • Bing & Yahoo! search marketing zorgen vaak voor een verhoging van het rendement uit zoekmachinemarketing
    • De klikprijzen bij Bing/Yahoo! adverteren liggen normaal gesproken enkele tientallen procenten lager dan bij Google AdWords
    • Het conversiepercentage van gebruikers ligt vaak hoger dan van gebruikers via andere zoekmachines 
  • Vaak is je concurrent ook al actief op deze zoekmachines, een gemiste kans als je daar niet tussen staat. Staat je concurrent er nog niet, zorg dan dat je er vandaag nog als enige komt te staan!

Bing zoekvak

Goed om te weten

  • Adwise is officieel geaccrediteerde professional binnen Bing Ads. Deze accreditatie en kennis stelt ons in staat om advertentie campagnes in de zoekmachine Bing op te starten en te optimaliseren, waardoor wij met ieder budget maximaal rendement behalen. 
  • Wij voeren voor verschillende (nationale en internationale) opdrachtgevers Bing & Yahoo! search marketing uit. De resultaten zijn zeer positief, vrijwel altijd rendement-verhogend.
  • SEO voor Bing en Yahoo! werkt net iets anders dan voor Google. Onze SEO-specialisten zijn in staat om ook in Bing en Yahoo! topposities in de natuurlijke zoekresultaten te behalen. Ons advies is wel om eerst het resultaat te testen door te adverteren.
  • Onze specialisten kunnen een indicatie van het zoekvolume op bepaalde zoektermen genereren. Zo zie je of er ook op jouw best converterende zoektermen wordt gezocht.

Meer weten? Neem contact op met één van onze specialisten!

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Rene van Essen van SBM Bouw- en vastgoedmanagers

Net als in onze filosofie bekijkt Adwise het door de ogen van de eindgebruiker

Rene van Essen
SBM Bouw- en vastgoedmanagers
Review van SBM Bouw- en vastgoedmanagers over SBM Bouw- en vastgoedmanagers

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL