Challenge us
menu

Conversie optimalisatie: Bereik je doelgroep al in de oriëntatiefase!

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Voor een website die leadgeneratie als doel heeft, is het essentieel om laagdrempelige contactmogelijkheden aan te bieden. Hiermee worden niet alleen de bezoekers met een concrete behoefte bediend, die al vrij ver zijn in het aankoop proces, maar ook bezoekers die zich nog in de orientatiefase bevinden.

Hierbij is het essentieel dat je de doelgroep en haar wensen goed kent, zodat je weet waar de bezoekers in de orintatiefase behoefte aan hebben. Dit kan bijvoorbeeld een prijsvergelijking zijn, maar ook een (online) brochure of een referentieoverzicht.

Onderstaand praktijkvoorbeeld van conversie optimalisatie laat zien wat het resultaat kan zijn.

Situatie

WoonSubliemvoorziet particulieren die hun droomhuis willen (ver)bouwen van een bouwkundig ontwerp en begeleidt hen tijdens het gehele bouwproces. Websitebezoekers komen vooral op de website terecht via zoektermen als "huis bouwen", "huis laten ontwerpen" en "bouwkosten huis". De website trok veel (genteresseerde) bezoekers aan, maar het conversiepercentage op de website bleef behoorlijk achter.

Aanpak

Uit een analyse van de webstatistieken is gebleken dat veel websitebezoekers zich nog in de orintatiefase bevinden. Zo betreffen het veel bezoekers die heel vrijblijvend willen weten welke mogelijkheden er zijn binnen een bepaald budget.

Brochure aanvraag

Om ook deze bezoekers in de orintatiefase te bedienen heeft Adwise geadviseerd om een brochure te ontwikkelen en deze aan te biedenop de website. Het gaat om een offline brochure die per post wordt verstuurd.

Resultaat

Het resultaat mag er zijn!

Ruim 300 procent meer conversies.WoonSubliem komtnu alvroeg in het aankoop proces bij mensen in beeld en bouwt tevens een database op met interessante gegevens van prospects.

Conversies in google analytics

Conclusie

Tijdensde conceptontwikkeling van een website of webshop is het essentieel om de doelgroep en de verschillende fasen in het aankoopproces te kennen. De contact mogelijkheden op de website dienen hier volledig op afgestemd te zijn, zodat bezoekers in iedere fase van het aankoopproces worden getriggert tot een conversie.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23