Amerikanen shoppen steeds vaker mobiel

Tijdens ‘Black Friday’ zijn de online verkopen in Amerika gestegen tot een recordhoogte. ‘Black Friday’ is de dag waarop de meeste Amerikanen beginnen met het aanschaffen van de kerstinkopen, waarbij veel winkels adverteren met speciale aanbiedingen.

Uit de analyse van IBM bleek dat de Amerikaanse winkelaars profiteerden van de vroegtijdige aanbiedingen voor de feestdagen. Ten opzichte van 2011 heeft er een stijging van 17,4% in de online aankopen plaatsgevonden op deze ‘Black Friday’. De grootste stijging was gerealiseerd door de mobiele consumenten, welke een omzet heeft bereikt van 16,3% van alle aankopen. Hierbij was de iPad het meest populaire apparaat om online producten te kopen.

Flinke stijging in omzet via mobiele apparaten

Uit deze analyse van IBM, gebaseerd op data van 500 Amerikaanse winkelketens, is niet alleen gebleken dat de verkopen via webshops op deze ‘Black Friday’ is gegroeid met 17,4 procent ten opzichte van vorig jaar. Uit deze analyse bleek ook dat het winkelen via tablets en mobiele telefoons erg populair is. Maarliefst 24% van alle consumenten gebruikte een mobiel apparaat om de webwinkels te bezoeken. Dit is een stijging van 14,3% ten opzichte van 2011. De omzet via mobiele apparaten lag dan ook op 16,3% van de totale omzet, dit is wederom een flinke stijging ten opzichte van 2011. In 2011 was dit percentage namelijk 9,8%.

iPad populairste apparaat voor online bezoekers

De iPad heeft voor het meeste verkeer gezorgd: bijna 10% van alle online winkelaars maakten gebruik van een iPad. De iPhone werd door 8,7% van het online winkelend publiek gebruikt en Android is verantwoordelijk voor 5,5% van alle online kopers.

‘Multiscreen shopping’ en slimme winkelaars.

Uit de analyse van IBM zijn nog enkele aspecten naar voren gekomen. Zo was het ‘multiscreen shopping’ erg populair. Hierbij winkelden de consumenten in de winkel, online en via mobiele apparaten tegelijk om de beste koopjes van de grootste merken te kunnen bemachtigen. In totaal gebruikten 58% van de consumenten smartphones, tegenover 41% die een tablet gebruikte op ‘Black Friday’.

Over het algemeen hebben de consumenten meer uitgegeven tijdens ‘Black Friday’. Maar er heeft wel een daling plaatsgevonden in de orderwaarde van 4,7% tot 181,22 dollar.  Ook het aantal bestelde items per order daalde met 12% tot 5,6 stuks. Dit is vooral veroorzaakt doordat de consumenten, ook wel slimme winkelaars genoemd, bij verschillende aanbieders hebben gewinkeld om zo van alle aanbiedingen en gratis verzendingen te kunnen profiteren.

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Marcel Heijboer van Atkins

Met deze case is slim ingespeeld op intrinsieke behoeftes en stimuleren wij onze trouwe volgers op een natuurlijke manier om over te gaan tot een product aankoop. Zowel online als offline in onze webshop.

Marcel Heijboer
Atkins
Review van Atkins over Atkins

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL