Adwise wint award bij Google Premier Partner Awards in Dublin!

Donderdag 7 september werden de Google Premier Partner Awards 2017 uitgereikt. Adwise heeft een prestigieuze award in ontvangst mogen nemen. Adwise heeft de eerste plaats in de categorie: Display Innovation behaald. De case is nu in de race voor de ‘Global Awards’ in New York op 28 september 2017.

De awards erkennen de prestaties van de beste digital marketingbureaus in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika (EMEA). In totaal hebben er 2.000 agencies ruim 5.000 cases ingestuurd, verdeeld over zes categorieën. De winnaars van deze categorieën zijn tijdens de prijsuitreiking in Dublin per categorie bekend gemaakt. Thijs Wolbers, Head of E-commerce bij Adwise reageert vol passie en enthousiasme: “We zijn super trots dat wij deze Award hebben gewonnen. Het is een Oscar binnen ons vakgebied!

Erkenning van innovatie door Google

De award werd behaald met een case voor Kees Smit Tuinmeubelen. Door slimme toepassingen binnen Display Advertising, behaalde Adwise indrukwekkende resultaten. “Bij een snel veranderende markt en toenemende concurrentie, zoek je een organisatie die slimme dingen doet, waarmee je onderscheidend blijft. Deze bekroning is een bevestiging van de prestaties van ons hele team én de kwalitatieve samenwerking met Adwise” (Mitchel Oude Nijhuis E-commerce & Marketing Director). De innovatieve technieken resulteerden in een succescase waar zelfs Google trots op is en intern bij Google als voorbeeld case wordt gebruikt.

De award-winnende case

Mensen zijn tegenwoordig op verschillende devices, locaties en tijden online actief. Het is bekend dat een customer journey vaak meerdere touchpoints op verschillende platformen, voorafgaand aan een conversie bevat. Het is belangrijk om alle touchpoints mee te nemen in één attributiemodel. Vaak worden eenvoudige attributiemodellen gebruikt zoals: last-click of first-click, terwijl dit geen compleet beeld geeft. Verschillen in locatie en tijdstip vragen om verschillende boodschappen te tonen, waarbij het mogelijk wordt om het beste bericht op het juiste moment te tonen.

Transacties vinden zowel online als offline plaats. Veel omnichannel retailers investeren in een perfecte webshop en online campagnes om hun doelgroep te bereiken. Wat de online inspanningen exact opleveren is vaak wel inzichtelijk, maar het offline effect niet. Adwise ontwikkelde hiervoor een techniek om het zogeheten ROPO-effect (research online, purchase offline) te meten. “Door deze aanpak zijn indrukwekkende resultaten gerealiseerd, die nu ook zijn erkend door Google” aldus Tom ter Horst, E-commerce Strategist bij Adwise.

Vijf nominaties, bewijs van impact voor opdrachtgevers

Adwise heeft meerdere cases ingediend, namelijk vijf in de totaal zes categorieën. Het feit dat álle cases een nominatie ontvingen (uit ruim 5.000 ingediende cases), betekent volgens Google dat Adwise duidelijk impact levert voor haar opdrachtgevers. 

Innovatieve cultuur & werkwijze als basis voor succes

Google was lovend over de omgeving die Adwise haar digital professionals biedt; een structuur en cultuur waarin medewerkers met ongelooflijk veel passie effectief samen werken aan de cases van opdrachtgevers, zonder belemmering van een logge structuur en conflicterende belangen en targets. Adwise zet multidisciplinair samenwerken voorop, door van traditionele organisatiestructuur te transformeren naar een agile agency met multidisciplinaire en zelfmanagende squads als primaire dimensie. Om in de groeiende en complexer wordende digitale markt voorop te blijven lopen, mogen mensen bij Adwise o.a. 10% van de tijd zelf besteden aan innovatie en toonaangevende experimenten.

Helene Ambiana, Head of Google Partners EMEA: "De winnaar van de Display Innovation Award is een organisatie die maximaal is ingericht op het behalen van klantsucces. Dit heeft geleid tot excellente services en het maken van de juiste keuzes voor haar opdrachtgevers. De agency heeft innovatieve oplossingen laten zien in een complex digitaal landschap. Deze digitale campagnes resulteerden in indrukwekkende inzichten en resultaten, zowel online als offline". 

Over Google Premier Partner Awards

De Premier Partner badge van Google geeft aan dat een agency wordt erkend als een Google Partner. Deze status laat zien dat de organisatie kwalitatief goede resultaten behaalt voor de opdrachtgevers en dat zij meerdere gecertificeerde specialisten in dienst heeft. Om de best presterende Premier Partners te erkennen voor de indrukwekkende cases en resultaten heeft Google de Premier Partner Awards in het leven geroepen.

Bekijk de shortlist & winners van de Google Premier Partner Awards.

 

 

Enthousiast? Deel deze blogpost op social media!

Volgend jaar een award met jouw case?

Volgend jaar een award met jouw case?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking. We brengen graag in kaart hoeveel rendement er voor jouw organisatie te behalen valt! 

Plan een kennismaking

Klanten over ons

Mandy Schild van Demarec OilQuick Challenge

Adwise heeft onze merkbekendheid in een technische nichemarkt vergroot, met slimme digital marketing en een effectieve en vooral leuke samenwerking!

Mandy Schild
Demarec OilQuick Challenge
Review van Demarec over Demarec OilQuick Challenge

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL