Adverteren op merknamen van concurrenten niet in Europa?

Een advies dat advocaat-generaal Niilo Jääskinen gisteren aan het Europese Hof presenteerde verbiedt het adverteren op merknamen van concurrenten in Google Ads (voorheen Google Adwords). Deze adviezen worden over het algemeen overgenomen door het Europese Hof.

Nederlandse adverteerders, en bedrijven elders in Europa, mogen sinds begin september 2010 reclame maken met de merknamen van concurrenten. In het verleden zijn er al meerdere zaken geweest over deze kwestie.

Standpunt van Google

Google keurt adverteren op merknamen goed, door te zeggen dat de zoeker het best wordt geholpen door het zien van een brede variëteit aan advertenties. Zij gelooft in de intelligentie van de zoeker, deze is niet verward wanneer er een breed aanbod aan advertenties wordt getoond. Toch zal, wanneer het advies wordt overgenomen, adverteren in Google Ads op de merknaam van een concurrent in Europa niet langer mogelijk zijn.

 

Originele bronnen: NY times - Bron Emerce

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Rene van Essen van SBM Bouw- en vastgoedmanagers

Net als in onze filosofie bekijkt Adwise het door de ogen van de eindgebruiker

Rene van Essen
SBM Bouw- en vastgoedmanagers
Review van SBM Bouw- en vastgoedmanagers over SBM Bouw- en vastgoedmanagers

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL