Ik kan nog niet adverteren op merknamen in Google Ads

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Onlangs maakte Google bekend dat het vanaf 14 september 2010 mogelijk is om in Google Ads (voorheen Google Adwords) te adverteren op merknamen van concurrenten. In de praktijk blijkt dit nog niet voor iedereen mogelijk.

Google heeft aangegeven dat het enkele dagen (tot uiterlijk 21 september) kan duren totdat deze wijziging voor iedere Google Ads adverteerder is doorgevoerd. Tot die tijd is het dus mogelijk dat u als adverteerder dezelfde "foutmelding" blijft zien als u n of meerdere merknamen heeft opgenomen in uw zoektermen of bestemmings-URL's, waarvan u niet als eigenaar staat geregistreerd of waarvoor u niet gemachtigd bent om op te adverteren.

Het is niet nodig om de zoektermen of advertenties opnieuw ter goedkeuring in te dienen. Google zal de wijziging automatisch doorvoeren in uw Ads campagne.

Vragen?
Heeft u vragen over de nieuwe richtlijnen van Google Ads ten aanzien van merknamen? Wilt u weten wat dit voor u concreet betekent en hoe u hier het beste op kunt anticiperen? Neem dan contact op met Adwise Internetmarketing, Google Ads Certified Partner.