6 Google Ads-attributiemodellen & welke bij jou past

Een attributiemodel bepaalt hoe waarde voor conversies wordt toegewezen aan verschillende contactmomenten in conversiepaden. Standaard staat het attributiemodel binnen Google Ads (voorheen Google AdWords) op last click. De waarde voor een conversie wordt daarbij volledig toegewezen aan het laatste contactmoment voor de conversie. Niet altijd de gewenste situatie, want andere contactmomenten en campagnes kunnen ook bijdragen aan een conversie. Welk attributiemodel zorgt voor welke inzichten?

In dit artikel vertel ik je alles over de verschillende attributiemodellen binnen Google Ads, zodat jij de juiste inzichten kunt verzamelen om zo je campagnes te optimaliseren!

Welke Google Ads-attributiemodellen zijn er?

Binnen Google Ads is er keuze uit 6 attributiemodellen:

  • Last click-model
  • First click-model
  • Position based-model
  • Time decay-model
  • Data-driven-model
  • Lineair model

Meer lezen?

In de blogpost op Frankwatching vertelt Digital Advertising Marketeer Davey over alle ins- en outs van de 6 attributiemodellen binnen Google Ads!

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Wil je meer weten over een succesvolle digital advertising strategie? Of ben je gewoon nieuwsgierig en wil je meer informatie of advies voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Klanten over ons

Joran Wermer van Elektramat

De vooraf opgestelde doelen zijn ruimschoots behaald en wij zijn dan ook zeer tevreden over Adwise en haar werkwijze

Joran Wermer
Elektramat
Review van Elektramat over Elektramat

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL