6 Google Ads-attributiemodellen & welke bij jou past

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Een attributiemodel bepaalt hoe waarde voor conversies wordt toegewezen aan verschillende contactmomenten in conversiepaden. Standaard staat het attributiemodel binnen Google Ads (voorheen Google AdWords) op last click. De waarde voor een conversie wordt daarbij volledig toegewezen aan het laatste contactmoment voor de conversie. Niet altijd de gewenste situatie, want andere contactmomenten en campagnes kunnen ook bijdragen aan een conversie. Welk attributiemodel zorgt voor welke inzichten?

In dit artikel vertel ik je alles over de verschillende attributiemodellen binnen Google Ads, zodat jij de juiste inzichten kunt verzamelen om zo je campagnes te optimaliseren!

Welke Google Ads-attributiemodellen zijn er?

Binnen Google Ads is er keuze uit6 attributiemodellen:

  • Last click-model
  • First click-model
  • Position based-model
  • Time decay-model
  • Data-driven-model
  • Lineair model

Meer lezen?

In de blogpost op Frankwatching vertelt Digital Advertising Marketeer Davey over alle ins- en outs van de 6 attributiemodellen binnen Google Ads!