6 Google Ads-attributiemodellen & welke bij jou past

Een attributiemodel bepaalt hoe waarde voor conversies wordt toegewezen aan verschillende contactmomenten in conversiepaden. Standaard staat het attributiemodel binnen Google Ads (voorheen Google AdWords) op last click. De waarde voor een conversie wordt daarbij volledig toegewezen aan het laatste contactmoment voor de conversie. Niet altijd de gewenste situatie, want andere contactmomenten en campagnes kunnen ook bijdragen aan een conversie. Welk attributiemodel zorgt voor welke inzichten?

In dit artikel vertel ik je alles over de verschillende attributiemodellen binnen Google Ads, zodat jij de juiste inzichten kunt verzamelen om zo je campagnes te optimaliseren!

Welke Google Ads-attributiemodellen zijn er?

Binnen Google Ads is er keuze uit 6 attributiemodellen:

  • Last click-model
  • First click-model
  • Position based-model
  • Time decay-model
  • Data-driven-model
  • Lineair model

Meer lezen?

In de blogpost op Frankwatching vertelt Digital Advertising Marketeer Davey over alle ins- en outs van de 6 attributiemodellen binnen Google Ads!

Enthousiast? Deel deze blogpost op social media!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Wil je meer weten over een succesvolle digital advertising strategie? Of ben je gewoon nieuwsgierig en wil je meer informatie of advies voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Klanten over ons

Mandy Schild van Demarec OilQuick Challenge

Adwise heeft onze merkbekendheid in een technische nichemarkt vergroot, met slimme digital marketing en een effectieve en vooral leuke samenwerking!

Mandy Schild
Demarec OilQuick Challenge
Review van Demarec over Demarec OilQuick Challenge

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL