Nieuw kennisconsortium 55+! adviseert over marketing voor 55-plusser

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Over een kleine 10 jaar (in 2025) is 44% van Nederland ouder dan 50 jaar. Men verwacht dat deze doelgroep op dat moment 80% van de koopkracht in handen heeft. Daarmee worden senioren een steeds belangrijkere doelgroep voor overheden en bedrijven.Maar zij hebben momenteel nog vaak geen idee hoe ze met deze doelgroep kunnen omgaan en kiezen veelvuldig voor een stigmatiserende op vooroordelen gebaseerde aanpak in communicatie, marketing, diensten en producten.

De 55+faculteit biedt uitkomst

Vanaf eind 2015 kunnen overheden en bedrijven terecht bij het nieuwe kennisconsortium 55+faculteit.De 55+faculteit is een initiatief van Keijzer (marketing communicatie management), DAndrea & Evers (productontwikkeling), Adwise (internet marketing) en Newcom Research (marktonderzoek) in nauwe samenwerking met Universiteit Twente. Binnen het consortium is jarenlange expertise beschikbaar die direct toepasbaar en inzetbaar is. De 55+faculteitadviseert overheden en bedrijven hoe zij met producten en diensten in kunnen spelen op de wensen en behoeften van 55-plussers. Ook helpt het nieuwe kennisconsortium om effectieve communicatie- en marketingstrategien te ontwikkelen gericht op deze senioren.

De 55+faculteit baseert zich op internationale onderzoeksgegevens en hanteert op basis daarvan een segmentatiemodel waarin vier groepen senioren ontstaan. Naast het eigen segmentatiemodel, hanteert de faculteit een beeldenbank waarmee bedrijven en overheden ondersteund worden en beschikken ze over een eigen huiskamer waarin testpanels van 55-plussers producten, websites, communicatiemiddelen en marketing- en verkoopstrategien beoordelen. Via workshops, sparringsessies maar ook quick scans krijgen bedrijven snel inzicht in de doelgroep en handvaten voor verbetering.

Meer informatie is te vinden op www.55plusfaculteit.nl