4 redenen om beeldmateriaal te gebruiken in je recruitmentcampagnes

Beelden zeggen meer dan woorden. Iedereen weet dat en toch zie je het gebruik van beelden maar mondjesmaat terug in recruitment. Zonde! Want het gebruik van de juiste beelden kan je recruitment een ontzettende boost geven.

Onderstaand geven we je vier belangrijke redenen waarom je beeldmateriaal zou moeten gebruiken.

De juiste beelden versterken je employer brand

Kandidaten willen graag weten bij wat voor soort bedrijf ze solliciteren. Maar ook hoe de afdeling er uitziet en wie er momenteel al op de afdeling werken. Door foto’s en video’s te gebruiken op relevante landingspagina’s van je website, kun je aan deze behoefte voldoen en de medewerker een realistisch beeld geven. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 51% van de werkzoekenden hierdoor positief wordt beïnvloed. Overigens blijken foto’s hierbij iets populairder/effectiever dan video. 

Je vacature zal meer aandacht krijgen van relevantere kandidaten

Een beeld valt veel meer op dan tekst. En dat is geen overbodige luxe. Want wist je dat wij in ons leven in 3 maanden tijd net zoveel informatie te verwerken krijgen als onze grootouders in hun hele leven? Lezers moeten dus snel al deze informatie kunnen voorselecteren in “interessant voor mij om meer tijd aan te besteden” en “niet interessant voor mij om meer tijd aan te besteden”. Beelden maken dit mogelijk, want onze hersenen kunnen beelden maar liefst 60x sneller verwerken dan tekst. Pas als een beeld voldoende aanspreekt (interessant voor mij) is ‘men’ bereid zich meer in de bijbehorende tekst te verdiepen!

Je kunt meer bereik creëren

Een aansprekend beeld op de timeline van LinkedIn, Twitter of Facebook wordt sneller gedeeld en bovendien vaker getoond dan tekst. Je kunt dus veel meer bereik creëren als je pakkende beelden en/of video gebruikt. Als je hierbij zorgt voor synergie in je uitingen tussen regulier merk en werkgeversmerk (herkenning is belangrijk) dan versterken je recruitment inspanningen ook nog eens je reguliere merk. En met de wetenschap dat een sollicitant ook een consument is, zeker de moeite waard om eens mee aan de slag te gaan!

Je kunt er de vindbaarheid van je vacatures mee verbeteren

Wist je dat je ook plaatjes kunt optimaliseren voor de zoekmachine en dat er ook veel op afbeeldingen wordt gezocht? Optimaliseer dus alles wat je kunt. Zo kun je bijvoorbeeld rekening houden met de bestandsnaam van je afbeelding (maak die relevant) en het formaat (niet te groot). Maar vergeet ook niet de ALT-Tekst goed in te vullen en eventueel gebruik te maken van hyperlinks waarmee je direct door kunt klikken naar de juiste (landings)pagina van jouw website.

Voorbeelden

Steeds vaker zetten wij zelf ook beelden in als we voor onze opdrachtgevers online recruitment campagnes uitvoeren. Onderstaand enkele voorbeelden:

 

Meer weten?

Een aansprekend beeld begint met het bedenken/ontwikkelen van een sterk concept. Vervolgens is het uiteraard ook belangrijk dat je de beelden onder ogen kunt krijgen van jouw potentiële nieuwe medewerkers. Wij helpen je graag. Zowel met het bedenken van het recruitmentconcept als het creëren van bereik binnen de door jouw beoogde doelgroep.

Dus wil je meer weten of vrijblijvend kennismaken? Neem dan contact met ons op.

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Marcel Heijboer van Atkins

This case is smartly tackled on intrinsic needs, for which we promote our faithful followers in a natural way to convert towards a product purchase – both online as well as offline in our store.

Marcel Heijboer
Atkins
Review van Atkins over Atkins

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL