Challenge us
menu

20 welkomstprocessen van e-commerce spelers onder de loep

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

In een eerder blog op Marketingfacts gaven we tips over hoe je een goede welkomstmail- of flow in kan richten. Vooral voor e-commerce partijen is e-mailmarketing een onmisbaar marketingkanaal. Daarom onderzocht Jasmijn in haar nieuwe blog hoe 20 grote e-commerce spelers hun welkomstproces hebben ingericht wanneer je je inschrijft voor hun nieuwsbrief. En hier komen opvallende resultaten uit!

welkomstprocessen van 20 e-commerce spelers

Aanmelden

In het onderzoek is het gehele welkomstproces van 20 e-commerce spelers onderzocht. Je leest alles over de aanmeldmogelijkheid, het aanmeldformulier, de succesmelding, wel of geen gebruik van een double opt-in, de welkomstmail en het inzetten van profielverrijking. Een aantal opvallende resultaten delen we hier graag alvast met je. Zo viel het op dat 40% van de onderzochte partijen geen aanmeldformulier heeft voor de nieuwsbrief op de homepage en 25% heeft helemaal geen aanmeldmogelijkheid op de website. Van de 20 onderzochte partijen maakt 80% geen gebruik van een double opt-in, waarbij je een mail krijgt waarin je je aanmelding voor de nieuwsbrief moet bevestigen. Het meest opvallend vinden wij dat 45% geen welkomstmail stuurt. Dit is een gemiste kans!

Meer lezen?

Benieuwd naar alle uitkomsten, de tips en opvallende voorbeelden? Lees het complete blog over het onderzoek naar de welkomstprocessen van 20 e-commerce spelersop Marketingfacts.

Wil jij ook succesvol een welkomstproces opzetten voor jouw nieuwsbrieven? Kom eens vrijblijvend sparren met onze e-mailmarketing specialist!

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24