11 redenen voor een Google penalty - Blog op Marketingfacts

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Het kan zomaar gebeuren: een melding in de Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools) met de mededeling dat je een Google penalty hebt ontvangen. Om goed vindbaar te zijn n te blijven in de zoekresultaten is het belangrijk om de oorzaak van je bestraffing snel aan te pakken. Onze SEO specialist Okke geeft je inzicht in de 11 redenen voor een afstraffing van Google. Ook geeft hij je praktische oplossingen om de penalty aan te pakken en preventieve tips om er n te voorkomen!

Melding in Google Search Console

Als je een Google Penalty oploopt, krijg je hiervan een melding in Search Console. Onder de kop handmatige acties bij zoekverkeer. Hier kunnen twee typen meldingen worden weergegeven:

  • Overeenkomsten op de hele site: de gehele website is getroffen door de actie van Google
  • Gedeeltelijke overeenkomsten: slechts een gedeelte van de site is getroffen en de actie heeft alleen invloed op specifieke urls of onderdelen van de website

Alle handmatige acties

Google heeft 11 mogelijke redenen voor het uitdelen van een penalty. Je kan ook afgestraft worden op meerdere punten. Om de penalty te verhelpen is het belangrijk om de oorzaak te achterhalen en de website te verbeteren op punten waarop je bent afgestraft.

Benieuwd naar alle 11 redenen?

Lees het complete blog over de redenen voor een Google penalty op Marketingfacts. Heb je een Google penalty ontvangen en wil je direct de oorzaken van de bestraffing aanpakken? Wij helpen je graag! Vraag direct een Google Penalty Consult aan.