#1 Verkopen via Amazon: 3 verschillende accounttypen

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Je producten verkopen via Amazon is sterk in opmars. Amazon laat al jaren een stijgende omzet zien en steeds meer merken n retailers beginnen met het verkopen van producten via deze populaire marketplace. Wanneer is het verstandig om je producten aan de bieden via platformen als Amazon? Dit is afhankelijk van het type product dat je aanbiedt maar ook de marge en je doelgroep. Ben je van plan om te starten met verkopen via Amazon? Wij helpen je graag in onze blogserie waarin we de volgende onderdelen behandelen:

#1: Type Amazon account
#2: Product listing
#3: Amazon advertising

Type Amazon-accounts

Binnen Amazon zijn er drie type verkoopaccounts:
1. Vendor central account (invite-only)
2. Vendor express account
3. Seller central account

Niet iedere retailers kan haar producten via een vendor central account aanbieden. Amazon bepaalt zelf welke merken of retailers hiervoor een invite krijgen. Dit accounttype wordt vaak gebruikt door bekende merken grote retailers. Dit in tegenstelling tot vendor express account en het seller central account.

Benieuwd naar het hele artikel over Amazon?

Ben je benieuwd hoe je deze accounttypen aanmaakt en wat de voor-, en nadelen van ieder accounttype zijn? Lees het complete artikel van Digital Strategist Tom ter Horst op Frankwatching.