Demo aanvragen
menu

Customer Data Platformen

Personaliseer je hele customer journey met 360o klantprofielen.

Customer Data Platformen

Personaliseer je hele customer journey met 360o klantprofielen.

Hoe goed ken je jouw doelgroep eigenlijk? Details over interesses, behoeften, twijfels, zoekgedrag en voorkeuren. Allemaal essentiële informatie om in elke fase van de klantreis in te spelen op dat waar je doelgroep naar op zoek is. Hoe persoonlijker je jouw doelgroep benadert, hoe groter de kans op conversie. En dat levert een loyaal klantenbestand op en natuurlijk omzetgroei.

Een Customer Data Platform maakt dit allemaal mogelijk. Hieronder ontdek je hoe je met een CDP je doelgroep echt leert kennen, hoe je jouw verkoopkanalen voor elke klant personaliseert en hoe je op die manier je concurrentie aftroeft. Natuurlijk bieden we ook een gratis CDP demo aan. Zo ervaar je zelf de voordelen van het systeem.

Loraine Seliger
Onze specialisten staan voor je klaar Demo of offerte aanvragen
Customer Data PlatformenVoordelen van een Customer Data Platform

Wat is een customer data platform?

En hoe past het systeem in jouw huidige software landschap.

CDP staat voor Customer Data Platform. Het systeem verzamelt data van alle klant interacties met jouw merk. Vervolgens wordt al deze informatie gebundeld en maakt het CDP systeem er klantprofielen van. Zeer gedetailleerde profielen. Die gebruik je om een volledig gepersonaliseerde klantreis te maken voor elke potentiële klant. Dat maakt jouw merk en producten onweerstaanbaar. Waarom? Omdat jouw klant zich begrepen voelt en precies de content ziet die aansluit bij zijn of haar individuele behoeften.

Een CDP verzamelt, beheert, bundelt en activeert. Alle beschikbare informatie wordt samengevoegd, gefilterd en slim doorgezet naar jouw kanalen als Google Ads, Facebook of DV360. Precies daar waar jouw doelgroep zich bevindt. Het systeem is geïntegreerd in de datastromen van jouw organisatie. Het vult dus jouw bestaande systemen aan en wordt gekoppeld aan alle kanalen die jij gebruikt om je doelgroep te bereiken. 

De meerwaarde van een Customer Data Platform

Waar het jouw organisatie verder helpt.

Je wilt natuurlijk weten hoe jouw organisatie concreet profiteert van een CDP. Dit gebeurt globaal op drie plaatsen binnen je organisatie.

Management
Beleid op het hoogste niveau worden datagedreven. Je maakt onderbouwde beslissingen binnen alle domeinen van je organisatie. Bovendien versnel je de time-to-value voor nieuwe producten en markten. Dat levert weer een een hogere Return-On-Investment op.

Marketing
Je marketing team begrijpt je doelgroep en hun klantreis. Ze verbinden online en offline marketingactiviteiten aan elkaar en personaliseren elke interactie met je bezoekers. De bijdrage van marketing in het sales proces wordt daardoor een stuk groter en duidelijker.

Development
Eén systeem voor al je dataverzameling. Heel overzichtelijk. Je bent bovendien veel minder afhankelijk van development. Specialisten werken veel meer samen en versterken elkaar. Bij een samenwerking met Adwise als je CDP partner, zorgen onze specialisten voor alle koppelingen die moeten worden gelegd. Daarmee ontzorgen we jouw organisatie en versnelle we jouw time-to-market.

Wat een CDP concreet oplost voor jouw organisatie

De belangrijkste voordelen op een rij.

1. Al jouw klantdata overzichtelijk gemaakt

Geen handmatig werk en altijd direct te gebruiken informatie.

2. Betere beleidsvorming

Je maakt onderbouwde beslissingen voor sales, marketing, budgetten en meer.

3. Zware data versleuteling en alles is AVG proof

Jouw data is veiliger en geen zorgen over privacyschending.

4. Hogere Customer Lifetime Value

Meer klantomzet voor een langere periode.

5. Alle kanalen werken samen aan jouw merkbeleving

Jouw kanalen sluiten naadloos op elkaar aan voor een herkenbare klantervaring.

6. Minder handmatig werk en minder afhankelijk van development

Efficiëntere besteding van tijd, meer focus op belangrijke taken en meer data taken in eigen beheer.

Wat is een Customer Data Platform?
CDP implementatie

Wie heeft een CDP nodig?

Als jouw organisatie zich hierin herkent.

Investeren in een CDP systeem wil je terugverdienen. Dat is begrijpelijk. Het is goed om na te gaan of jouw organisatie echt toe is aan een Customer Data Platform. Om je daamee te helpen, staat hieronder een aantal stellingen. Is tenminste één van deze stellingen van toepassing op jouw organisatie? Dan is een Customer Data Platform een waardevolle investering.

Ik heb een oppervlakkig beeld van mijn doelgroep
En dit wil je juist verbeteren om  beter in te spelen op de behoeftes en wensen van die doelgroep. Slim! Dat is precies de essentie van een Customer Data Platform; jouw doelgroep tot in detail begrijpen.

Mijn huidige data systeem is verouderd
En dat roept steeds meer ergernis op van je medewerkers. Het is belangrijk om software te hebben die up-to-date is en goed functioneert. Een CDP gaat mee voor de lange termijn en blijft altijd relevante data geven. Zo loopt jouw organisatie niet meer tegen de problemen van een verouderd systeem aan.

Mijn data staat op allerlei verschillende plekken 
Grote kans dat jouw database na verloop van tijd is veranderd in een doolhof. Je wilt informatie die je nodig hebt snel beschikbaar hebben. Met een CDP heb je al je data op één overzichtelijke plek en het systeem doet bovendien het meeste werk automatisch voor je!

Ik wil mijn marketingactiviteiten personaliseren
Steeds meer consumenten verwachten gepersonaliseerde content. Verstandig dat je daar dus in wilt investeren! Door een CDP weet je alles van je doelgroep om elke fase van de klantreis heel persoonlijk in te richten. En dat over al je kanalen. Zo voelt jouw doelgroep zich begrepen en voldoet jouw merk dus aan hun verwachtingen.

Ik heb veel verschillende doelgroepen
Dan wil je precies weten wat de verschillende kenmerken zijn van die doelgroepen. Inmiddels zal duidelijk zijn dat een Customer Data Platform je daar perfect bij helpt. Je krijgt duidelijk onderscheid tussen je doelgroepen zodat jij je marketingactiviteiten daarop kunt afstemmen.

De klantreis van mijn doelgroep is lang
Dat vereist geduld en zorgvuldigheid. Zeker bij duurdere producten duurt het langer voor je klant een aankoop doet. Met een CDP zorg je dat je ook bij langere klantreizen met veel touchpoints, elke keer weer de juiste content en informatie laat zien. Zo help je de klant langzaam maar zeker richting dat aankoopmoment.

Ik heb niet inzichtelijk wat mijn marketing afdeling precies bijdraagt aan sales 
Terwijl het juist zo waardevol is om dit duidelijk te hebben. Met een CDP maak je inzichtelijk hoe een klant precies binnenkomt bij jouw organisatie. Daarnaast worden je marketingactiviteiten gerichter, persoonlijker en weet je precies waar de verbeterpunten liggen. Kijk, dan wordt de bijdrage van jouw marketing team ineens groter en inzichtelijk.

Twijfel je nog of een CDP wat is voor jouw organisatie?

Vraag dan vrijblijvend een demo aan.

Voor je kiest voor een Customer Data Platform, wil je het systeem misschien liever eerst ervaren. Verstandig! Dat kan tijdens een interactieve en gratis Squeezely demo. Dit is een bewezen en en gebruiksvriendelijk CDP systeem waar wij al veel klanten mee hebben geholpen.

Na deze demo ...

  • Ben je bekend met de interface van een Customer Data platform
  • Weet je hoe een CDP samenwerkt met je andere systemen
  • Weet je hoe al je data wordt samengevoegd tot klantprofielen
  • Weet je welke afwegingen je moet maken om de juiste CDP oplossing te kiezen voor jouw organisatie

Loraine Seliger is onze gecertificeerde Squeezely specialist. Zij laat je graag het CDP systeem zien en ze beantwoordt al je vragen. Vraag jouw demo hieronder aan!

Aan de slag met Customer Data Platformen

Start met een demo of vraag een offerte aan.

 
Ervaren hoe een CDP systeem werkt?

Vraag een gratis demo aan.

Demo aanvragen
 
Een prijs op maat voor jouw CDP oplossing?

Vraag direct een offerte aan.

Offerte aanvragen

Aan de slag met Customer Data Platformen

Start met een demo of vraag een offerte aan.

 
Ervaren hoe een CDP systeem werkt?

Plan zelf een gratis demo in.

Demo aanvragen
 
Een prijs op maat voor jouw CDP oplossing?

Vraag direct een offerte aan.

Offerte aanvragen

Deze organisaties gingen je al voor

Heracles
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23