Challenge us
menu

Account Based Marketing

Gepersonaliseerde outbound sales en marketing. Op schaal.

Account Based Marketing

Gepersonaliseerde outbound sales en marketing. Op schaal.

Wat is Account Based Marketing?

Met Account Based Marketing (ABM) draai je de B2B marketing funnel om. In plaats van het uitvoeren van brede marketing campagnes en wachten op inbound leads, creëer je met ABM outbound marketing campagnes gericht op specifieke organisaties (‘accounts’). De juiste stakeholders binnen deze organisaties ontvangen gepersonaliseerde boodschappen, via meerdere kanalen (LinkedIn, Email, Display, Landingspagina’s, Offline). Alle kanalen en touchpoints worden met ABM gesynchroniseerd tot een coherente campagne. ABM is ideaal voor B2B organisaties met langere salestrajecten, waar meerdere stakeholders bij betrokken zijn.

Hoe voer je Account Based Marketing uit?

Met Account Based Marketing kun je campagnes zo breed of zo smal mogelijk invullen als je wilt. Heeft jouw product een hoge orderwaarde (> €100K), dan is het wenselijk om je ABM campagnes gefocust en hyper-gepersonaliseerd uit te voeren - richting 10 tot 100 accounts. Is de orderwaarde kleiner, dan is het wenselijk om campagnes uit te voeren richting een bredere groep accounts, licht gepersonaliseerd. 

Adwise adviseert B2B organisaties in het kiezen van de campagne grootte en de mate van personalisatie. Dit doen we vanuit meerdere disciplines waarbij channel-,  content-, en martech specialisten samenwerken met jouw sales- en marketing medewerkers. Met als eindresultaat: een ABM campagne die jouw business op een beslissende voorsprong zet.

Waarom is Account Based Marketing relevant voor B2B in 2021?

De veranderende wereld van B2B sales en marketing.

Account Based Marketing past in een grotere verandering binnen B2B. Dat is dat marketing en sales steeds meer samenwerken richting omzetgroei. Leadgeneratie wordt niet meer het hoofddoel van marketing. Omzetgeneratie wordt het hoofddoel van marketing. En de beste manier om dit te bereiken is door niet alleen inbound leads te genereren - maar ook door outbound prospecting-activiteiten te doen - in samenwerking met het salesteam. 

Dit levert jou als CMO / CEO de volgende resultaten / voordelen:

Focus in salesactiviteiten. Je hebt de zekerheid dat op elk moment, elke dag, de juiste activiteiten richting de juiste prospects uitgevoerd worden. Een vooraf bepaalde lijst wordt door sales- en marketing afgewerkt. Volledig geautomatiseerd.

Benaderen van de juiste stakeholders. Met ABM kom je in contact met meerdere stakeholders per organisatie. Waarbij de mogelijkheid is om per stakeholder een gepersonaliseerde campagne uit te voeren.

Marketing en sales alignment. Alle ABM campagnes worden gemaakt en uitgevoerd in samenwerking tussen sales en marketing. ABM campagnes zijn de brug om deze teams samen te laten werken richting omzetgroei en - als sub-KPI - het genereren van hoogwaardige afspraken.

Hoe helpt Adwise jouw organisatie met Account Based Marketing?

Multidisciplinair, performance gericht.

Onze ABM projecten voeren we altijd multidisciplinair uit, met business performance als hoofddoel. Adwise is in de kern een performance marketing agency; dit ervaren onze opdrachtgevers tijdens hun ABM projecten. Hierbij zoeken we altijd de balans tussen ‘snelle’ en duurzame omzetgroei. Daarom creëren wij ABM campagnes die zowel op korte als langere termijn ingezet kunnen worden.

Bovendien, omdat we multidisciplinair werken, zullen ABM campagnes snel (binnen 3 maanden) gerealiseerd zijn. Waarbij we altijd een nauwe samenwerking zoeken met de inhouse marketeers en salesmedewerkers. Zodat de campagnes niet alleen on-brand zijn, maar ook intern worden gedragen.

Hoe helpen wij B2B organisaties met Account Based Marketing?

Vier stappen.

Adwise helpt opdrachtgevers om Account Based Marketing in te richten voor marketing en sales - en om elke medewerker hierin te trainen. Hierbij doorlopen we altijd vier fasen:

  1. Kiezen. We bepalen de (gepersonaliseerde) campagnes waarmee jouw marketingteam de accounts zal benaderen. Op inhoudelijk en creatief niveau.

 

  1. Creëren. We ontwikkelen samen alle content en creatieve uitingen. Denk aan gepersonaliseerde emails, landingspagina’s, LinkedIn advertenties.

 

  1. Activeren. We zorgen ervoor dat het tech landschap gereed is voor start: alle content en campagnes worden vervolgens geautomatiseerd uitgevoerd.

 

  1. Trainen. We coachen en trainen jouw sales- en marketing medewerkers in het juist uitvoeren van Account Based Marketing.

Hoe helpen wij B2B organisaties met Account Based Marketing?

In elk ABM project doorlopen we vier fasen, waarbij elke fase een doorlooptijd heeft van 2 tot 4 weken.

Kiezen

We bepalen de (gepersonaliseerde) campagnes waarmee jouw marketingteam de accounts zal benaderen. Op inhoudelijk en creatief niveau.

Creëren

We ontwikkelen samen alle content en creatieve uitingen. Denk aan gepersonaliseerde emails, landingspagina’s, LinkedIn advertenties.

Activeren

We zorgen ervoor dat het tech landschap gereed is voor start: alle content en campagnes worden vervolgens geautomatiseerd uitgevoerd.

Trainen

We coachen en trainen jouw sales- en marketing medewerkers in het juist uitvoeren van Account Based Marketing.

Account Based Marketing specialists

Alle benodigde expertise en skills.

Niels Hobert Account Director
Jan Smit Director Growth & Revenue (CRO)
Daan Loohuis Head of Strategy / Senior Digital Strategist
Arnold Maskat Digital Strategist

Heb je vragen of wil je meer weten?

We helpen je graag verder.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
    naam@bedrijf.nl
  •  *
    012-3456789
  • Wij hechten grote waarde aan jouw privacy en gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Met het versturen van je gegevens ga je akkoord met de behandeling van je gegevens volgens ons  privacy statement .