Is SEO jouw absolute passie en wil je samen met de beste professionals werken aan innovatieve cases? Ga voor een carrière als SEO marketeer! Als SEO Marketeer bij Adwise werk je dagelijks aan uitdagende projecten voor bekende en aansprekende organisatie en merken, nationaal en internationaal. Je bent nauw betrokken bij ambities en strategieën van opdrachtgevers en werkt dagelijks samen binnen één van onze multidisciplinaire squads met maar één missie: impact hebben!
Dit ben jij
Jij bent een enthousiaste, gedreven digital marketeer met diepgaande ervaring in SEO. Je bent energiek & leergierig, wordt enthousiast van een uitdaging en weet binnen de gestelde deadlines kwaliteit voorop te stellen. Je hebt een grote passie voor jouw vakgebied en bent sterk in communicatie, en weet hiermee de opdrachtgever te overtuigen van jouw plan. Je bent analytisch, creatief, neemt initiatief (nieuwe ideeën) en je weet van aanpakken.
- Jij hebt minimaal 2 jaar werkervaring binnen SEO;
- Jij weet hoe je grote hoeveelheden data moet verwerken, interpreteren en overbrengen, zowel intern als extern;
- Je hebt kennis van HTML, CSS en JavaScript (Python is een pré);
- Jij kan SEO en het belang daarvan als geen ander verwoorden en verkopen, zowel intern als extern;
- Je bent woonachtig in Nederland en spreekt zowel vloeiend Nederlands als Engels op professioneel niveau.
Je maakt deel uit van het SEO chapter waarin je minimaal 10% van je tijd besteedt aan innovatie en toonaangevendheid. Hierin werk je bijvoorbeeld aan een innovatief project voor content creatie door artificial intelligence, samen met het innovatieteam van Adwise. Je bent niet bang het podium te pakken en deelt kennis, ervaring en successen zowel intern (kennissessies, maandborrels) als extern (expert talks, trainingen, blogs, podcasts congressen en cases).
Dit bieden wij
- Salaris tussen de €2784 - €5183 bruto per maand, afhankelijk van je ervaring en niveau;
- Reiskostenvergoeding en een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt;
- Flexibiliteit vinden wij erg belangrijk, daarom mag jij werken waar en wanneer je wilt zodat je werk past bij jouw huidige situatie;
- Een uitdagende en dynamische werkomgeving waarin je jezelf kunt ontwikkelen, kan leren van elkaar en kunt doorgroeien;
- Een flexibel en inclusief feestdagen beleid, Hemelvaart of het Suikerfeest, jij bepaalt wanneer je vrij neemt;
- Een gym waar je zelf of onder begeleiding kan sporten, bootcamp met je collega’s of yoga om tot rust te komen;
- Elke dag een vers bereide lunch, vers fruit en snacks zodat jij ‘s ochtends zo de deur uit kan lopen.
De cultuur van Adwise kenmerkt zich door onze enthousiaste en betrokken collega’s die samenwerken en voor elkaar klaar staan. Ons motto is dan ook: Success is not about competition. It's about contribution. Samen maken we het verschil!
Dit ga je doen
Als SEO Marketeer weet je natuurlijk precies hoe je opdrachtgevers op voorsprong zet in de wereld van de zoekmachines. Om te beginnen weet jij precies wat er nodig is om jouw opdrachtgevers zo hoog mogelijk in zoekmachines te krijgen. Maar als SEO Marketeer ben je ook in staat om business doelstellingen van de klant door te vertalen naar een ideale SEO strategie. Je begrijpt welke investeringen hierbij horen en hoe je dit moet overbrengen. Kortom, je weet als geen ander hoe je SEO moet uitleggen en verkopen, zowel in- als extern. Daarnaast weet je hoe je trends en ontwikkelingen in het vakgebied kunt doorvertalen naar innovatieve cases. Je bent nauw betrokken bij jouw opdrachtgevers, hun ambitie en strategie en weet ze met jouw innovatieve kennis van SEO te overtuigen van jouw plan. Hierbij werk je nauw samen met de andere chapters binnen je squad (o.a. Advertising, Social, Content en Development).
- Je bent verantwoordelijk voor de SEO strategie van onze opdrachtgevers;
- Je werkt voor grote (inter) nationale opdrachtgevers. Denk aan Lucardi, Atkins, SPAR en Hans Anders;
- Je bent niet vies om zelf aan de knoppen te draaien op het gebied van SEO;
- Je kunt zowel op strategisch (management) als op operationeel niveau (copywriters, development, online marketeers) schakelen met je opdrachtgevers;
- Je zoekt veelvuldig de samenwerking met je Adwise collega’s op het gebied van CRO/UX, Development, PPC, Social Media en Content Marketing;
- Je breidt, in samenwerking met onze performance managers, de SEO contracten van bestaande accounts uit;
Zo ziet je dag er uit
09:30 uur - Het is maandag dus je besluit dat je je dag wat later begint. Gelukkig krijg je bij Adwise de volledige vrijheid om je dagen in te delen zoals jij wil. Je begint jouw dag natuurlijk met een verse espresso en met het checken van het laatste nieuws en updates en je bepaalt of deze updates de moeite waard zijn om te delen met jouw klanten of met de organisatie.
10:00 uur - De maandelijkse squad meeting staat gepland. Dit is het moment om de projecten en ervaringen van de afgelopen maand te delen met je team. Je krijgt waardevolle feedback van je team over hoe je nóg beter kunt aantonen welke successen je allemaal boekt voor je klanten.
12:00 uur - Om 12 uur maak je gebruik van de geheel verzorgde Adwise lunch. Vandaag kies je voor een rijk gevulde pasta-salade en een schaaltje yoghurt, granola, goji-bessen en wat noten en zaden. Je denkt bij jezelf dat je moet oppassen dat je geen hipster wordt.
12:30 uur - Na de lunch speel je een potje Fifa met je PPC-collega. Natuurlijk win je met 3-0 waardoor je het aantal overwinningen van het SEO team op 15 zet, tegenover 1 voor het PPC Team.
13:00 uur - Om 13 uur staat een interne afspraak gepland. We zitten in de agency-pitch voor een van de bekendste fietsenmerken van Nederland en jij bent verantwoordelijk voor het SEO gedeelte. Jullie werken samen een plan uit waarmee jullie als team laten zien dat we niet naar losse kanalen kijken maar naar het grotere geheel. Je bent ervan overtuigd dat jullie de pitch gaan winnen.
14:30 uur - Om 14:30 pak je een half uur om te kijken of er urgente mails of Slack-berichten zijn binnengekomen, slechts een daarvan schat je zo urgent in, dat deze prio krijgt. De rest verplaats je naar je To Do map in Gmail.
15:00 uur - Om 15:00 staat je laatste afspraak van vandaag gepland. Je hebt een uitgebreid onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van de doelgroep van deze klant. Dit zoekgedrag heb je vervolgens vertaald naar een advies over de website- en interne linkstructuur. Vandaag staat de afspraak gepland waarin je de belangrijkste conclusies en aanbevelingen, die je in een presentatie hebt verwerkt, deelt met de klant.
16:30 uur - De afspraak is goed gegaan en de klant heeft toegezegd dat ze jouw plan volledig gaan doorvoeren. Je krijgt een compliment van de betrokken account manager voor je overtuigingskracht. Dit geeft je weer wat extra energie om het laatste gedeelte van de dag door te komen. Maar niet voordat je het met je buurvrouw over het afgelopen weekend hebt gehad.
16:45 uur - Je besluit dat je nog een taak op gaat pakken vandaag. Je kijkt in jouw persoonlijke to-do list in Trello en ziet dat je hebt afgesproken dat je voor het SEO chapter deze week een blog zou schrijven over hoe je forecasting kunt toepassen voor SEO. Gelukkig had je al behoorlijk wat informatie verzameld en dus lukt het je om in anderhalf uur een conceptversie van het blog af te ronden. Je deelt deze ter beoordeling met je SEO chapterleden.
18:15 uur - Het is mooi geweest voor vandaag. Je klapt je laptop dicht. Voordat je de deur uit loopt maak je nog een flauw grapje naar je enige overgebleven collega over dat hij hier beter een tentje kan opzetten. Met een tevreden glimlach stap je in je auto.