Is SEO jouw absolute passie en wil je samen met de beste professionals werken aan innovatieve cases? Ga voor een carrière als SEO marketeer! Als SEO Marketeer bij Adwise werk je dagelijks aan uitdagende projecten voor bekende en aansprekende organisatie en merken, nationaal en internationaal. Je bent nauw betrokken bij ambities en strategieën van opdrachtgevers en werkt dagelijks samen binnen één van onze multidisciplinaire squads met maar één missie: impact hebben!
This is you
- Passie voor SEO;
- Specialistische werkervaring binnen SEO;
- Weet hoe je grote hoeveelheden data moet verwerken, interpreteren en overbrengen, zowel intern als extern;
- Kennis van HTML, CSS en JavaScript (Python is een pré);
- Kan SEO en het belang daarvan als geen ander verwoorden en verkopen, zowel intern als extern;
- Je bent woonachtig in Nederland en spreekt zowel vloeiend Nederlands als Engels op professioneel niveau.
Wij vinden persoonlijkheid en talent minstens zo belangrijk. Twijfel jij of je aan bovenstaande competenties voldoet, maar ben jij wel nieuwsgierig geworden? Blijf dan vooral doorlezen en verras ons!

De juiste personality is de basis voor succes!
Naast de benodigde #expertise, #passie, #brains en #attitude
vinden we het belangrijk dat je past in onze cultuur
Dit vormt de basis voor nu én voor de toekomst.
Who you truly are
Jij bent een enthousiaste, gedreven digital marketeer met diepgaande ervaring in SEO. Je bent energiek & leergierig, wordt enthousiast van een uitdaging en weet binnen de gestelde deadlines kwaliteit voorop te stellen.
Je hebt een grote passie voor jouw vakgebied en bent sterk in communicatie, en weet hiermee de opdrachtgever te overtuigen van jouw plan. Je bent analytisch, creatief, neemt initiatief (nieuwe ideeën) en je weet van aanpakken. Altijd doelgericht.
Je zorgt dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen, doordat je altijd up-to-date bent weet je op tijd kansen te signaleren en deze te vertalen naar een toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers. We geven jou hier graag de ruimte voor. Daarom besteed je 10% van jouw tijd aan het opdoen van nieuwe kennis en het werken aan innovatieve projecten. Zo zorgen we ervoor dat we voorop blijven lopen in onze markt.
What you'll be doing
Als SEO Marketeer weet je natuurlijk precies hoe je opdrachtgevers op voorsprong zet in de wereld van de zoekmachines. Om te beginnen weet jij precies wat er nodig is om jouw opdrachtgevers zo hoog mogelijk in zoekmachines te krijgen. Maar als SEO Marketeer ben je ook in staat om business doelstellingen van de klant door te vertalen naar een ideale SEO strategie. Je begrijpt welke investeringen hierbij horen en hoe je dit moet overbrengen. Kortom, je weet als geen ander hoe je SEO moet uitleggen en verkopen, zowel in- als extern.
Daarnaast weet je hoe je trends en ontwikkelingen in het vakgebied kunt doorvertalen naar innovatieve cases. Je bent nauw betrokken bij jouw opdrachtgevers, hun ambitie en strategie en weet ze met jouw innovatieve kennis van SEO te overtuigen van jouw plan. Hierbij werk je nauw samen met de andere chapters binnen je squad (o.a. Advertising, Social, Content en Development).
- Je bent verantwoordelijk voor de SEO strategie van onze opdrachtgevers;
- Je werkt voor grote (inter) nationale opdrachtgevers. Denk aan Lucardi, Atkins, SPAR, Kees Smit en Hans Anders;
- Je bent niet vies om zelf aan de knoppen te draaien op het gebied van SEO;
- Je kunt zowel op strategisch (management) als op operationeel niveau (copywriters, development, online marketeers) schakelen met je opdrachtgevers;
- Je zoekt veelvuldig de samenwerking met je Adwise collega’s op het gebied van CRO/UX, Development, PPC, Social Media en Content Marketing;
- Je breidt, in samenwerking met onze performance managers, de SEO contracten van bestaande accounts uit;
- Je maakt deel uit van het SEO chapter waarin je minimaal 10% van je tijd besteedt aan innovatie en toonaangevendheid;
- Hierin werk je bijvoorbeeld aan een innovatief project voor content creatie door artificial intelligence, samen met het innovatie team van Adwise;
- Je bent niet bang het podium te pakken en deelt kennis, ervaring en successen zowel intern (kennissessies, maandborrels) als extern (expert talks, trainingen, blogs, podcasts congressen en cases).
Killing it on a daily basis
09:30 uur - Het is maandag dus je besluit dat je je dag wat later begint. Gelukkig krijg je bij Adwise de volledige vrijheid om je dagen in te delen zoals jij wil. Je begint jouw dag natuurlijk met een verse espresso en met het checken van het laatste nieuws en updates en je bepaalt of deze updates de moeite waard zijn om te delen met jouw klanten of met de organisatie.
10:00 uur - De maandelijkse squad meeting staat gepland. Dit is het moment om de projecten en ervaringen van de afgelopen maand te delen met je team. Je krijgt waardevolle feedback van je team over hoe je nóg beter kunt aantonen welke successen je allemaal boekt voor je klanten.
12:00 uur - Om 12 uur maak je gebruik van de geheel verzorgde Adwise lunch. Vandaag kies je voor een rijk gevulde pasta-salade en een schaaltje yoghurt, granola, goji-bessen en wat noten en zaden. Je denkt bij jezelf dat je moet oppassen dat je geen hipster wordt.
12:30 uur - Na de lunch speel je een potje Fifa met je PPC-collega. Natuurlijk win je met 3-0 waardoor je het aantal overwinningen van het SEO team op 15 zet, tegenover 1 voor het PPC Team.
13:00 uur - Om 13 uur staat een interne afspraak gepland. We zitten in de agency-pitch voor een van de bekendste fietsenmerken van Nederland en jij bent verantwoordelijk voor het SEO gedeelte. Jullie werken samen een plan uit waarmee jullie als team laten zien dat we niet naar losse kanalen kijken maar naar het grotere geheel. Je bent ervan overtuigd dat jullie de pitch gaan winnen.
14:30 uur - Om 14:30 pak je een half uur om te kijken of er urgente mails of Slack-berichten zijn binnengekomen, slechts een daarvan schat je zo urgent in, dat deze prio krijgt. De rest verplaats je naar je To Do map in Gmail.
15:00 uur - Om 15:00 staat je laatste afspraak van vandaag gepland. Je hebt een uitgebreid onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van de doelgroep van deze klant. Dit zoekgedrag heb je vervolgens vertaald naar een advies over de website- en interne linkstructuur. Vandaag staat de afspraak gepland waarin je de belangrijkste conclusies en aanbevelingen, die je in een presentatie hebt verwerkt, deelt met de klant.
16:30 uur - De afspraak is goed gegaan en de klant heeft toegezegd dat ze jouw plan volledig gaan doorvoeren. Je krijgt een compliment van de betrokken account manager voor je overtuigingskracht. Dit geeft je weer wat extra energie om het laatste gedeelte van de dag door te komen. Maar niet voordat je het met je buurvrouw over het afgelopen weekend hebt gehad.
16:45 uur - Je besluit dat je nog een taak op gaat pakken vandaag. Je kijkt in jouw persoonlijke to-do list in Trello en ziet dat je hebt afgesproken dat je voor het SEO chapter deze week een blog zou schrijven over hoe je forecasting kunt toepassen voor SEO. Gelukkig had je al behoorlijk wat informatie verzameld en dus lukt het je om in anderhalf uur een conceptversie van het blog af te ronden. Je deelt deze ter beoordeling met je SEO chapterleden.
18:15 uur - Het is mooi geweest voor vandaag. Je klapt je laptop dicht. Voordat je de deur uit loopt maak je nog een flauw grapje naar je enige overgebleven collega over dat hij hier beter een tentje kan opzetten. Met een tevreden glimlach stap je in je auto.