Challenge us
menu

Internetgames & entertainment

Het moet allemaal wel leuk zijn! Entertainment is een essentieel element in veel online campagnes. En natuurlijk hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat internetters massaal aan het spelen zijn. Maar of het altijd zinvol is voor jou als organisatie, dat is de vraag. Adwise bekijkt het graag vanuit marketingperspectief.

Het spelletje op jouw manier spelen

Te algemeen ingezet zullen weliswaar veel internetters jouw spelletje spelen, maar zijn die internetters ook daadwerkelijk de doelgroep? Een game of wat voor andere online entertainment applicatie dan ook, is pas echt waardevol als het past in het totale marketingconcept en aansluit bij jouw imago. Dan ontstaat er werkelijk effectieve 'branded entertainment'.

Zoals altijd op marketinggebied, is het ook hier weer belangrijk om door de ogen van de oelgroep te kijken en kritische vragen te stellen. Waarom zou iemand dit spel gaan spelen en zijn/haar gegevens achterlaten? Hoe waardevol is het op deze manier opgebouwde adressenbestand? Bereik ik daadwerkelijk mijn doelgroep?

De basisvoorwaarden van internetgames

Online games kun je inzetten om bezoek aan de website te stimuleren en leads te genereren, maar ook om een nieuw product te introduceren of bijvoorbeeld op een beurs aandacht te trekken. Effectieve online game marketing voldoet aan een aantal basisvoorwaarden:

  • het dient een goed conceptueel fundament te hebben
  • het dient de juiste look & feel te bezitten
  • het dient technisch optimaal te functioneren

Adwise komt met vindingrijke, creatieve concepten, helemaal afgestemd op jouw organisatie. Bovendien steken ze ook technisch goed in elkaar. Meer weten? Wij nodigen jou uit contact met ons op te nemen.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Wij helpen je graag verder.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23