Continu

Succesvolle inzet e-commerce binnen e-recruitment

Finalist Google Premier Partner Awards
Bekijk de case

Continu

Als intermediair voor bouw en industrie zorgt Continu ervoor dat specialisten in de bouw en techniek optimaal ingezet worden op de juiste plek. De juiste talenten werven is een prioriteit voor Continu. De uitdaging voor Continu is om zoveel mogelijk relevante sollicitaties te ontvangen tegen zo laag mogelijke kosten per sollicitatie. Adwise helpt Continu met deze uitdaging.

Awards
Finalist Google Premier Partner Awards

Detachering & Werving en selectie

bouw en industrie.

Continu is een grote speler in de detachering en werving & selectie van personeel binnen de sectoren: bouw, civiele techniek, werktuigbouwkunde, elektrotechniek en installatietechniek voor functies op MBO, HBO en WO niveau.

E-commerce technieken

inzetbaar voor recruitment.

Om te sturen op kwaliteit én lagere kosten per vacature zijn relevante e-commere technieken ingezet. Een werkzoekende op een recruitmentsite gedraagt zich niet anders dan een consument in een e-commerce webshop, zo is een sollicitatie is vergelijkbaar met het afrekenen van een product in een winkelmandje.

Vacatures als producten

Dynamic remarketing.

De campagnes voor Continu zijn volledig ingericht op relevantie. Dynamic remarketing is hierbij het toverwoord voor relevante campagnes. Een websitebezoeker van Continu krijgt via externe platformen als nu.nl de vacatures te zien die zij zelf bekeken hebben. De vacature wordt automatisch ingeladen omdat de vacaturefeed uit de website via Channable wordt doorgeschoten naar Google AdWords. Daarnaast worden dynamische advertenties ingezet. Bij zoekopdrachten krijgt de zoeker automatisch een vacature voor de dichtstbijzijnde locatie te zien. Om de basis van data de juiste inzichten te krijgen en vacatures te optimaliseren is gebruik gemaakt van Google Analytics Enhanced E-commerce. Op basis van deze data wordt snel duidelijk welke vacatures extra aandacht verdienen en welke adviseurs succesvol presteren.

Resultaat

Relevantere sollicitaties én lagere kosten per vacature.

De inzet van e-commerce toepassingen bij Continu hebben er niet alleen voor gezorgd dat de (marketing)kosten per vacature met 56% zijn gedaald, ook de kwaliteit van de sollicitaties is sterk gestegen door de relevantie. Naast aantoonbaar effectief resultaat heeft deze innovatieve manier van advertising geleid tot inzichten op strategisch niveau.

Sturen op kwaliteit én lagere kosten per vacature?

Neem contact op.

Neem contact op