Challenge us
menu
Thales

Grotere toestroom hightech professionals door succesvolle digitale recruitment strategie

Bekijk de case
Grotere toestroom hightech professionals door succesvolle digitale recruitment strategie

Eén van Europa's grootste High Tech bedrijven

Thales Nederland is onderdeel van de Thales Group met 65.000 medewerkers in ruim 50 landen, waarvan 22.000 werkzaam in R&D. Thales is daarmee één van Europa’s grootste High Tech bedrijven en heeft wereldwijd een uitermate sterke positie. Thales Nederland is actief in de sectoren Defence, Security en Transportion Systems en met bijna 2000 medewerkers dé topaanbieder van High Tech banen. Om voorop te blijven lopen is Thales continu op zoek naar technisch talent.

Uitdaging

Gezien worden als dé top werkgever voor technisch talent.

Eén van de doelstellingen van Thales is om gezien te worden als de top werkgever voor technisch talent. Dat is precies waar wij mee aan de slag zijn gegaan. We hebben de focus gelegd op het vergroten van de werkgeversbekendheid en het imago en daarmee gebouwd aan een sterk employer brand.

Strategie en aanpak

Persona's en candidate journeys.

Om de strategie optimaal aan te laten sluiten bij de doelgroep(en) zijn verschillende persona’s opgesteld. Per persona is vervolgens een candidate journey geschetst. Zo is de journey van Leo, Senior Software Engineer bij een groot bedrijf in kwaliteitssoftware compleet verschillend met die van Rick, student Master Embedded Systems aan de Universiteit Twente. De journeys bestaan uit touchpoints waarin de (potentiële) werknemer en Thales contact met elkaar kunnen hebben. Zo doorloopt de doelgroep een reis vanaf het moment dat hij van Thales hoort tot aan de sollicitatie. Denk hierbij aan slimme social media campagnes, aanwezigheid op de juiste jobboards, display campagnes op relevante websites etc. en de boodschap afgestemd op de fase waarin de doelgroep zich in de funnel bevindt.

Resultaat

Deze strategie levert voor Thales veel kwalitatieve leads in de vorm van hightech professionals én ingevulde vacatures op. In de dagelijkse praktijk zien we hoge engagement-ratio’s, contactmomenten, clicks en impressies. Daarnaast wijst het jaarlijkse Universum onderzoek uit dat de werkgeversbekenheid van Thales onder de studerende doelgroep is gestegen van positie 65 naar 48!

Bouwen aan een sterker employer brand voor jouw organisatie?

Neem contact op.

Neem contact op

Don't miss out

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23