Mijn Regina Coeli

Meer efficiency door een online mijn-omgeving

Uitdaging van de Nonnen van Vught

Regina Coeli (de Nonnen van Vught) vroeg ons om naast de website een persoonlijke mijn-omgeving te ontwikkelen. Een omgeving waarin zowel cursisten, taaltrainers als client services medewerkers kunnen werken. Wij realiseerden een online omgeving die is gekoppeld met andere software die zij gebruiken zoals Ortec en Flowsparks. Met een multidisciplinair team werken we al een aantal jaren aan deze omgeving, die elke week beter wordt.

Regina Coeli

Regina Coeli

Taleninstituut Regina Coeli is wereldwijd bekend om haar intensieve individuele taaltrainingen. Beter bekend als ‘De Nonnen van Vught’ ontvangen zij dagelijks gasten vanuit diverse landen die zich in korte tijd een nieuwe taal eigen willen maken in het voormalige nonnenklooster te Vught.

Portal voor meerdere doelgroepen

Portal voor meerdere doelgroepen

Mijn Regina Coeli (MRC) wordt door diverse doelgroepen gebruikt, bijvoorbeeld:

  • Een medewerker van client services die een telefonische boeking voor een taaltraining verwerkt in het systeem
  • Een taaltrainer die een samenvatting van haar intakegesprek met een cursist toevoegt
  • Een cursist die inlogt in MRC om toegang te krijgen tot zijn huiswerk.

Op het achtergrond is alles met elkaar verbonden. Als een medewerker van client services een afspraak inplant, ontvangt de cursist hiervan automatisch een bevestiging en ziet de taaltrainer deze cursist terug in zijn weekplanning. Ook kan een medewerker van client services snel een offerte aanmaken vanuit MRC, die vervolgens als PDF wordt gegenereerd en verstuurd kan worden naar een cursist of bedrijf.

Automatische koppelingen

Automatische koppelingen

Regina Coeli werkte al met systemen zoals Ortec en Flowsparks. Wij bouwden koppelingen zodat deze systemen met elkaar kunnen communiceren. Zo kan in MRC aangegeven worden dat een taaltraining definitief is (omdat er voldoende inschrijvingen zijn en omdat de taaltrainers beschikbaar zijn), waarna deze definitief in de planningstool Ortec wordt gezet. Ook kan een cursist vanuit MRC naar zijn of haar huiswerk, wat door zijn taaltrainer in Flowsparks is klaargezet. 

Behat tests en automatische Slack notificatie

Technische updates die door onze ontwikkelaars zijn gemaakt, worden automatisch samengevoegd en op de acceptatieomgeving klaargezet. Als we aanpassingen doen, wordt het systeem eerst volledig geautomatiseerd getest via Behat. Als vervolgens de acceptatieomgeving getest kan worden door de product owner, krijgt hij een seintje via Slack. Ook werd het systeem met succes gebruikt door onze UX Consultant, toen hij 3 dagen bij de Nonnen van Vught zat om een taaltraining te volgen.

 

Meer efficiency door MRC

MRC wordt steeds meer gebruikt door de diverse doelgroepen. Cursisten gebruiken het om zich in te schrijven voor een training, gegevens in te vullen, een taaltoets te maken, huiswerk te maken en te zien waar en wanneer hun hotelovernachtingen gereserveerd zijn. Voor een taaltrainer is MRC handig om alle cursisten te zien uit het verleden en de nabije toekomst, adviesgesprekken te registreren, hun planningten te zien en een eindoordeel in te vullen. Medewerkers van client services gebruiken MRC om offertes te maken, kandidaten en trainingen te registreren, NAW gegevens van cursisten vast te leggen, en om te zien of er voldoende capaciteit is.

Meer weten over portals, een mijn-omgeving of intranet?

Meer weten over portals, een mijn-omgeving of intranet?

Heb je een vraag over deze case óf wil je in bredere zin weten wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact op!

Neem contact op