Pokon
Pokon

Pokon

Nog meer op de kaart zetten!

Pokon is al jaren hét merk als het gaat om alles dat groeit en bloeit. Adwise zorgt dat de online resultaten hetzelfde doen.

Over Pokon

Iedereen kent Pokon. Dat is ook niet zo vreemd aangezien het merk sinds 1929 bestaat. Het bekende groene flesje met de gele dop wordt in vrijwel ieder huishouden al jaren gebruikt. De naam Pokon is ontstaan uit een formule die rechtstreeks te relateren is aan het product, namelijk de scheikundige samenstelling P2O5 - K2O – N2. Ook wel fosfor (P), Kalium (K) en Stikstof (N) genoemd.

Pokon is al jaren hét merk als het gaat om alles dat groeit en bloeit in de tuin en in huis.

Wensen

Pokon heeft een zeer sterke marktpositie en wil deze positie graag online maximaal ondersteunen. De wens is dit op een zo natuurlijk mogelijke manier te bereiken. De online marketingdoelstellingen zijn: het communiceren met, het informeren en activeren van zowel de gebruikers (secundaire doelgroep) als de niet-gebruikers (primaire doelgroep) van Pokon.

Belangrijkste doelen zijn: naamsbekendheid bij de gebruikers op peil houden en bij de niet-gebruikers vergroten. Merkvoorkeur creëren bij beide doelgroepen en gedragsverandering teweegbrengen bij de niet-gebruikers.

Adwise heeft een strategie bepaald om deze doelstellingen, rekening houdend met de wensen, uit te voeren. 

Aanpak

Om de wensen en doelstellingen te vertalen naar concrete inzet hebben we in samenwerking met Pokon ingezet op Thought Leadership, oftewel uitgaan van inhoudelijke kennis binnen het vakgebied. De website van Pokon is hiervoor grotendeels goed ingericht en blijft door de inzet continu veranderen. Contentmarketing is hét middel om online succesvol te zijn voor Pokon.

Adwise heeft een uitgebreide doelgroep- en zoekgedraganalyse uitgevoerd en op basis hiervan een strategie opgesteld. Bij deze strategie is rekening gehouden met de seizoenen en wensen van de doelgroep. Naast zoekmachineoptimalisatie is ook social media ingezet, zowel actief als op consultancy-basis. Pokon heeft een trouwe doelgroep en maakte hier onvoldoende gebruik van. Social media vormen de ideale tool om enerzijds de doelgroep te bereiken en anderzijds de interactie te vergroten. 

Social media-monitoring door middel van Coosto wordt ingezet om het merk Pokon te bewaken en daarnaast kansen te ontdekken om de doelgroep op nieuwe plaatsen te bereiken.

Aan de doelstellingen (naamsbekendheid, merkvoorkeur en een gedragsverandering teweegbrengen) wordt online maximaal bijgedragen door middel van ingezette kanalen.

Resultaat

Posities van de gekozen zoektermen stijgen stabiel en de stroom organische bezoekers groeit. Door te focussen op de juiste zoektermen zijn we per seizoen op de belangrijkste zoektermen vindbaar. Contentmarketing wordt ingezet om zowel op als buiten de website middels kennis te verspreiden en de doelgroep te overtuigen van Pokon.

De doelgroep op de social media-kanalen groeit zeer snel en ook de interactie is hoog. Het aantal volgers op Facebook is in de eerste twee maand van een kleine 500 tot ruim 3000 gestegen.

Bekijk zelf de informatie op www.pokon.nl, download de Pokon App of volg Pokon op Facebook en laat je overtuigen!

Pokon over ons

Adwise kenmerkt zich door haar prettige manier van samenwerken in combinatie met het leveren van uitstekende kwaliteit en expertise

Emiel Koops
Pokon
Review van Pokon over Pokon
Wat is jouw business case?

Wat is jouw business case?

Graag sparren we samen om te kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen. Hierdoor krijg je inzicht en advies in de keuzes die gemaakt kunnen worden. 

Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Laten we samen sparren!

Klanten over ons

Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen

Continue optimalisatie vanuit de gebruikers en snel schakelen in het proces had een grote impact op het behalen van onze doelstelling

Mitchel Oude Nijhuis
Kees Smit Tuinmeubelen
Review van Kees Smit Tuinmeubelen over Kees Smit Tuinmeubelen