Morskate Aandrijvingen

Hoger rendement door conversieoptimalisatie

Meer omzet uit je bestaande bezoekers halen?

Start net als Morskate aandrijvingen met conversie optimalisatie. Wanneer je website optimaal functioneert is óók het rendement van overige marketinginspanningen groter. Door slimme aanpassingen aan de website is het aantal conversies met 52,8% gestegen. Benieuwd hoe wij dit realiseerden? Lees er alles over in deze CRO case!

Gedreven door techniek

Morskate is ooit begonnen als machinefabriek. In de afgelopen 50 jaar heeft de organisatie zich doorontwikkeld tot een specialist in aandrijftechniek. Ze bouwen inmiddels geen machines meer, maar de reden van bestaan is niet veranderd. Nog steeds: ‘gedreven door techniek’. 

Fase 2 van de nieuwe website

Morskate heeft in 2016 met een nieuwe website een grote stap gemaakt op het gebied van branding, usability en content. De focus voor 2017 ligt op conversieoptimalisatie: stapsgewijs zoveel mogelijk rendement uit de website halen. De uitdaging ligt op het verhogen van de belangrijkste conversies in de vorm van contactaanvragen, offerteaanvragen en ad-calls. 

Piramide: ‘Optimization Hierarchy’

Piramide: ‘Optimization Hierarchy’

Voor Morskate zijn de eerste drie lagen uit de CRO piramide uitgewerkt: functional (1), accessible (2) en usable (3). Wij zijn gestart met het maken van een technische scan van de website.

Hieruit kwamen de eerste verbeterpunten die direct voor een verbetering van het conversiepercentage hebben gezorgd. Vervolgens is gekeken naar de toegankelijkheid van de website. In deze fase zijn een aantal verbeterpunten in het design aangebracht. Bijvoorbeeld: meer kleurcontrast in de menubalk en verbeterde formulieren voor ‘contact opnemen’ en ‘offerte aanvragen’.

Expert review & user testing

Expert review & user testing

De derde fase: usable is opgedeeld in twee subfases: expert review (1) en user testing (2). Om snel verbeterpunten boven tafel te krijgen starten wij met een expert review. Het is namelijk zonde van de tijd (en het budget) om direct een user test in te zetten, terwijl een specialist de quick wins zelf al boven tafel kan krijgen. Enkele verbeterpunten binnen deze fase zijn: meer aansturen op persoonlijk contact (belangrijke usp binnen deze branche), persoonlijke(re) uitstraling, producten herhalen bij de offerte aanvraag. Ook is er een ‘help mij kiezen’ module toegevoegd aan de website. Deze module helpt je met het maken van de juiste keuze. In de volgende fase gaan wij een user test uitvoeren, waarbij we gebruikers uit de doelgroep de website laten testen.

Verbeterpunten

De belangrijkste bevindingen tijdens dit CRO traject zijn dat alle (kleine) verbeteringen en aanpassingen samen een groot verschil maken in het resultaat. Door deze verbeterpunten is het aantal conversies in de vorm van: contact- en offerteaanvragen en ad-calls met 52,8% verbetert. 

Wil jij ook meer conversies?

Wil jij ook meer conversies?

Ben je benieuwd of er ook voor jou betere resultaten te behalen zijn? Wij adviseren je graag over de kansen voor jouw organisatie. Vraag onze gratis CRO Potentiescan aan of neem geheel vrijblijvend eens contact met ons op!

Laten we samen sparren!