Leadax

Digital marketing in een nichemarkt

Meer bekendheid én concrete aanvragen

Is jouw organisatie actief in een nichemarkt? Met de inzet van digital marketing is het mogelijk om héél gericht jouw doelgroep te bereiken. Door een slimme digital aanpak hebben wij samen met Leadax meer dan 20.000 mensen binnen de doelgroep bereikt. Dit resulteerde in 700 conversies in de vorm van proefrolaanvragen én een verbetering van de naamsbekendheid. Benieuwd met welke aanpak deze resultaten zijn gehaald? Lees er alles over in deze case!

Leadax Loodvervanger

Leadax Loodvervanger

Leadax is de eerste organisatie ter wereld die lood vervangt met dezelfde eigenschappen als traditioneel lood zonder schadelijke effecten op gezondheid of milieu. Voor een succesvolle introductie van een nieuw product heeft Leadax de hulp van Adwise ingeschakeld. Samen bedachten wij een slimme strategie om binnen een korte tijd bekendheid en conversies te genereren. 

Slimme targeting om gebruikers en beslissers te bereiken

De doelgroep van Leadax bestaat uit dakbedekkers en bouwbedrijven. Uit doelgroeponderzoek van Adwise blijkt dat de eindgebruikers (de vakmensen zelf) een grote invloed hebben op de keuze van het materiaal dat zij gebruiken. De aanschaf hiervan verloopt echter via eigenaren of inkoopmedewerkers. Door slimme targeting technieken bereikten we met verschillende campagnes zowel de gebruikers én de inkopers van de materialen.

Het doel van de campagnes is om zoveel mogelijk aanvragen voor een proefrol te verzamelen. Op deze manier komt de doelgroep zowel in aanraking met het merk Leadax als met de voordelen van het product.

In contact met de eindbeslissers via LinkedIn

Via LinkedIn kwamen we in contact met meer dan 5.000 personen werkzaam in de branche 'bouw' met als functietitel: inkoop, eigenaar, zelfstandige etc. Deze doelgroep werd met verschillende campagnes getriggerd om op een laagdrempelige manier binnen LinkedIn direct een proefrol aan te vragen. 

In beeld bij de eindgebruikers via Facebook

Via Facebook bereikten we +20.000 personen met als functietitel: dakwerker. Deze doelgroep werd geïnspireerd om de website van Leadax te bezoeken óf direct via Facebook een proefrol van 'het nieuwe lood' aan te vragen.

Actief zoekenden via zoekmachine adverteren (SEA) 

Daarnaast worden actief zoekenden naar: loodvervanger, lood, looslab etc. via advertenties in de zoeknetwerken van Google en Bing bereikt.

De doelgroep vergroten middels look a like campagnes

Zowel op basis van cookies als mailadressen van proefrolaanvragers stellen we een groep personen op die sterke gelijkenissen vertonen met de websitebezoekers. Op deze manier krijgen mensen die via LinkedIn of Facebook hun functieprofiel niet hebben bijgewerkt, alsnog de campagnes te zien. 

Nog een laatste duwtje nodig? Remarketing

De doelgroep die de website heeft bezocht maar nog het laatste duwtje in de rug nodig heeft wordt opnieuw benaderd door een remarketingstrategie.
Dit met als doel dat zij alsnog overgaan tot de aanvraag van een proefrol. 
*Remarketing is het tonen van banners en advertenties aan mensen die eerder de website van Leadax hebben bezocht.

Wat is jouw business case?

Wat is jouw business case?

Graag sparren we samen om te kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen. Hierdoor krijg je inzicht en advies in de keuzes die gemaakt kunnen worden. 

Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Laten we samen sparren!