Elektramat
Elektramat

Elektramat

Doelgroepadvertising met 500.000 producten

Elektrotechnische groothandel Elektramat bedient met ruim 500.000 producten bedrijven op het gebied van elektrotechniek. Alle ingrediënten zijn aanwezig om marktleider te worden, maar hoe? We ontwikkelden een mix van verschillende slimme online marketingtechnieken. Het resultaat: hun positie als marktleider is bevestigd en de online omzet is maar liefst 73% gestegen in een half jaar tijd.

Elektramat
Elektramat
Elektramat
Elektramat
Elektramat
Elektramat

Elektramat wil de markt aanvoeren

De bouwwereld zit na de financiële crisis in een wereldwijde groei. Dit is onder andere terug te zien in het online zoekvolume naar elektrotechnische materialen. Dat biedt kansen voor Elektramat, die als B2B groothandel ruim 500.000 producten aanbiedt. De doelgroep heeft bij hen meer keuze dan bij iedere andere concurrent. Dit geeft Elektramat de mogelijkheid om de positie van marktleider aan te nemen.

Hoe kan Elektramat van deze marktontwikkeling profiteren en haar marktpositie versterken? Welke doelgroep benadering is daarbij vereist? Aan Adwise de taak om deze vragen te beantwoorden. Het doel is om de marktleiderspositie van Elektramat vast te stellen en de doelgroep optimaal te bedienen door de juiste slimme online marketingmix in te zetten.

Top-of-mind

Elektramat bedient een doelgroep die periodiek bestellingen plaatst, maar niet per se bij dezelfde aanbieder. Door de inzet van diverse remarketing campagnes, zowel op basis van cookies als e-maillijsten, blijft Elektramat continu top-of-mind bij de doelgroep. Bezoekers worden via diverse kanalen, zoals Google, Facebook en Bing, getriggerd een aankoop te doen. De remarketinglijsten zijn opgebouwd als cohorten (0-3 dagen, 3-14 dagen, enz.) met bijbehorende biedingen. Op deze wijze bieden we meer of minder gebaseerd op het laatste bezoek. 

De business case

De business case werd primair gebaseerd op online sales. Hiervoor brachten we in kaart hoe alle verschillende targeting- en advertising mogelijkheden Agile in de meest optimale strategie geïntegreerd konden worden om zo maximaal volume en rendement te behalen. Middels advertising werd het gigantische productaanbod van Elektramat toch optimaal in beeld gebracht. De focus lag hierbij enerzijds op volume en rendement en anderzijds op het genereren van merkvoorkeur onder de doelgroep. 

Innovatieve advertising

Gezien het grote assortiment van Elektramat is het onmogelijk om voor alle gerelateerde zoektermen handmatig de campagnes aan te passen. Daarom doen we middels een zelfontwikkeld script op grote schaal productspecifieke automatische bodaanpassingen op basis van locaties, advertentieplanning, apparaten en conversies. Voor elk product, iedere categorie en aanverwante zoektermen behalen we zo het meest optimale resultaat. Iedere advertentie wordt op het juiste moment en tegen de meest gunstige bieding getoond. 

De resultaten liegen er niet om

Het resultaat is een omzetstijging van maar liefst 73% en een online verkoopstijging van 62% in slechts een half jaar tijd. Als we terugkijken over een periode van ruim twee jaar wordt de continue groei nog veel beter zichtbaar, namelijk maar liefst 600% groei. Elektramat kan daarmee de martkt aanvoeren!

Elektramat over ons

De vooraf opgestelde doelen zijn ruimschoots behaald en wij zijn dan ook zeer tevreden over Adwise en haar werkwijze

Joran Wermer
Elektramat
Review van Elektramat over Elektramat
Wat is jouw business case?

Wat is jouw business case?

Graag sparren we samen om te kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen. Hierdoor krijg je inzicht en advies in de keuzes die gemaakt kunnen worden. 

Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Laten we samen sparren!

Klanten over ons

Cynthia Kuipers van Pure Energie

De strategische samenwerking en de deskundige aanpak zijn direct terug te zien in de verbeterde resultaten.

Cynthia Kuipers
Pure Energie
Review van Pure Energie over Pure Energie