Continu

Succesvolle inzet e-commerce binnen e-recruitment

Uitdaging

Als intermediair voor bouw en industrie zorgt Continu ervoor dat specialisten in de bouw en techniek optimaal ingezet worden op de juiste plek. De juiste talenten werven is een prioriteit voor Continu. De uitdaging voor Continu is om zoveel mogelijk relevante sollicitaties te ontvangen tegen zo laag mogelijke kosten per sollicitatie. Adwise helpt Continu met deze uitdaging.

Continu

Continu is een grote speler in de detachering en werving & selectie van personeel binnen de sectoren: bouw, civiele techniek, werktuigbouwkunde, elektrotechniek en installatietechniek voor functies op MBO, HBO en WO niveau.

E-commerce binnen recruitment

E-commerce binnen recruitment

Om te sturen op kwaliteit én lagere kosten per vacature zijn relevante e-commere technieken ingezet. Een werkzoekende op een recruitmentsite gedraagt zich niet anders dan een consument in een e-commerce webshop, zo is een sollicitatie is vergelijkbaar met het afrekenen van een product in een winkelmandje.

Vacatures als producten

Vacatures als producten

De campagnes voor Continu zijn volledig ingericht op relevantie. Dynamic remarketing is hierbij het toverwoord voor relevante campagnes. Een websitebezoeker van Continu krijgt via externe platformen als nu.nl de vacatures te zien die zij zelf bekeken hebben. De vacature wordt automatisch ingeladen omdat de vacaturefeed uit de website via Channable wordt doorgeschoten naar Google AdWords. Daarnaast worden dynamische advertenties ingezet. Bij zoekopdrachten krijgt de zoeker automatisch een vacature voor de dichtstbijzijnde locatie te zien.

Om de basis van data de juiste inzichten te krijgen en vacatures te optimaliseren is gebruik gemaakt van Google Analytics Enhanced E-commerce. Op basis van deze data wordt snel duidelijk welke vacatures extra aandacht verdienen en welke adviseurs succesvol presteren.

 

Relevantere sollicitaties én lagere kosten per vacature

De inzet van e-commerce toepassingen bij Continu hebben er niet alleen voor gezorgd dat de (marketing)kosten per vacature met 56% zijn gedaald, ook de kwaliteit van de sollicitaties is sterk gestegen door de relevantie. Naast aantoonbaar effectief resultaat heeft deze innovatieve manier van advertising geleid tot inzichten op strategisch niveau.

Meer weten over e-recruitment?

Meer weten over e-recruitment?

Heb je een vraag over deze case óf wil je weten wat het effect is van e-commerce mogelijkheden binnen jouw recruitment strategie? Neem contact met ons op.

Neem contact op