94% lagere CPL door dynamische zoekadvertenties

94% lagere kosten per conversie door dynamische zoekadvertenties

Situatie

Voor een opdrachtgever, een makelaar, is het belangrijk geïnteresseerde lokale bezoekers aan te trekken en te converteren tot een (brochure) aanvraag. Door middel van standaard advertenties in het zoeknetwerk van zoekmachines (Google AdWords) werd in het verleden een CPL (kosten per lead) van €22,62 gerealiseerd. 

Aanpak

Aangezien gebruikers op zoek zijn naar een specifiek aanbod en niet naar een makelaar in het algemeen, heeft Adwise dynamische zoekadvertenties ingezet. Deze vertonen een advertentie op basis van de inhoud van de website (het actuele woningaanbod) en genereren hiervoor een dynamische URL. Bezoekers zullen hierdoor naar verwachting minder het gehele aanbod bekijken maar gerichter binnenkomen op bijvoorbeeld een type huis of kenmerken hiervan. Of natuurlijk rechtstreeks het adres (ipv het bezoeker van Funda).

Resultaat

De kosten per lead door het gebruik van dynamische zoekadvertenties met 94% verlaagd van €22,62 naar €1,22.

Wat is jouw business case?

Wat is jouw business case?

Graag sparren we samen om te kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen. Hierdoor krijg je inzicht en advies in de keuzes die gemaakt kunnen worden. 

Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Laten we samen sparren!

Klanten over ons

Patricia Oschatz van Fintessa

Een professioneel bureau met een deskundig en daadkrachtig team dat meedenkt en adequaat de voortgang van lopende projecten oppakt.

Patricia Oschatz
Fintessa
Review van Fintessa over Fintessa