Het effect van Google Shopping

64% lagere kosten per conversie
en 275% meer conversies

Het effect van Google Shopping: 64% lagere kosten per conversie en 275% meer conversies

Situatie

Voor een opdrachtgever, een aanbieder van tuinartikelen, is het belangrijk om de juiste bezoekers aan te trekken die gericht op zoek zijn tuinartikelen zodat deze converteren. Door middel van adverteren via het zoeknetwerk van zoekmachines (Google Adwords) waren de kosten €14,67 per lead met 28 conversies.

Aanpak

Het aantal conversies bleef maandelijks laag omdat de concurrentie al volop adverteerde met productvermeldingen, deze advertentievariant valt beter op in de zoekresultaten in vergelijking met de standaard advertenties in zoekmachines. Door ook te adverteren met productvermeldingen en minder met standaard advertenties zullen er naar verwachting meer bezoekers worden behaald en meer conversies worden gerealiseerd. Bezoekers zullen gerelateerde productvermeldingen zien en zullen daarna binnenkomen op een product specifieke pagina.

Resultaat

De kosten per lead daalde door het gebruik van Google Shopping van €14,67 naar €5,21. Het aantal conversies steeg van 28 naar 105. Een stijging van 275%.

 

Google adwords case 2

Wat is jouw business case?

Wat is jouw business case?

Graag sparren we samen om te kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen. Hierdoor krijg je inzicht en advies in de keuzes die gemaakt kunnen worden. 

Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Laten we samen sparren!

Klanten over ons

Cynthia Kuipers van Pure Energie

De strategische samenwerking en de deskundige aanpak zijn direct terug te zien in de verbeterde resultaten.

Cynthia Kuipers
Pure Energie
Review van Pure Energie over Pure Energie