Opleiding Digital Marketing (basis)

Voor iedereen die een volgende stap wil maken binnen digital marketing

Praktische informatie

Startdatum

16 mei 2024 (Digitaal)
Klik hier voor meer mogelijkheden

Tijdstip

09:30 tot 12:30 uur

Deelnamekosten

€2750,- excl. BTW
(of €230,- p.m.)

Voor wie?

Lijkt het jou interessant om je volgende stap te zetten in de boeiende wereld van digital marketing? Dan is de opleiding Digital Marketing Basis echt iets voor jou! Deze opleiding is speciaal ontworpen om jou alle benodigde vaardigheden en kennis bij te brengen die nodig zijn om succesvol te zijn in het digitale speelveld.

Of je nu al wat ervaring hebt of helemaal nieuw bent, de Digital Marketing Basis opleiding biedt een stevige basis voor iedereen die droomt van een carrière als Digital Marketing strateeg.

Daarnaast omvat de opleiding ook andere relevante trainingen, zoals Concept en Content marketing, Google Analytics 4, Online advertising (SEA), Social Media, SEO, E-mailmarketing, Social advertising en UX & conversieoptimalisatie. Elk van deze trainingen voorziet je van waardevolle inzichten en vaardigheden die je zullen helpen om jezelf te profileren als een professionele marketeer.

In de huidige wereld is digitale marketing van cruciaal belang voor het bereiken van succes. Organisaties hebben behoefte aan experts die de digitale kanalen effectief kunnen benutten om hun doelgroep te bereiken, relaties op te bouwen en resultaten te behalen. Met de opgedane kennis uit deze opleiding ben je niet alleen vertrouwd met de basisprincipes van digital marketing, maar ook in staat om data gedreven strategieën te ontwikkelen, doelgerichte content te creëren, advertenties op te zetten en conversies te optimaliseren.

Dus, als je een passie hebt voor marketing en klaar bent om jezelf te ontplooien in het digitale tijdperk, aarzel dan niet langer en schrijf je in voor de opleiding Digital Marketing Basis. 

Als de trainingen van deze opleiding niet helemaal aansluiten bij jouw ontwikkelbehoefte, dan is het mogelijk om ze te vervangen door een andere training. Neem gerust contact met ons op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. We willen graag zorgen dat de opleiding optimaal aansluit bij wat jij nodig hebt.

Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!

ADW-2023-Hackaton-8182

Programma

Tijdens de opleiding Digital Marketing Basis nemen wij je mee in alle disciplines van digital marketing. De volgende disciplines worden behandeld tijdens de opleiding:

Digital marketing Strategie
In deze training zet je een eerste stap om een Digital Marketing strateeg te worden. Je leert alle basisprincipes van digital marketing strategieën.
Tijdens deze training ga je aan de slag met de volgende onderdelen:

  • Je leert doelstellingen te bepalen;
  • Je weet een doelgroep te vinden en persona's te maken;
  • Je kent de customer journey;
  • Je kent de middelenmix en weet welke je waar moet inzetten;
  • Je kunt je resultaten meten en optimaliseren.

people-02

Concept en Content Marketing
In deze training zet je de eerste stap om Concept & Content professional te worden. De inhoud van de training is opgedeeld in onderdelen en ziet er als volgt uit:

  • Trends binnen content marketing;
  • Creatieve concepten;
  • Archetypes;
  • Content creëren vanuit je merkwaarden;
  • Persona's;
  • Customer journey;
  • Content strategie;
  • 3H-model;
  • Content kalender.

DSC_2539-1

Google Analytics 4

Tijdens deze interactieve les ga je zelf aan de slag met Google Analytics 4, je leert wat het kan, wat je kan aflezen en je kunt vragen stellen. De basistraining bestaat o.a. uit de volgende onderwerpen:

  • Ken je de ins en outs van GA4
  • Kun je GA4 zelfstandig installeren, instellen en rapportages creëren.
  • Analyseer je met gemak je website en campagnes.
  • Het analyseren van bezoekersgedrag en het identificeren van websitefouten.
  • Het maken van (E-commerce) rapportages in GA4.

people-56

Online advertising (SEA)

In deze training zet je een eerste stap om een Google Ads (voorheen Google Adwords) professional te worden. Je leert alle basisprincipes van Google Ads. Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je leert hoe het Ads veilingsysteem werkt en alle basisbegrippen;
  • Je gaat een zoekwoordonderzoek doen en winstgevende zoektermen te selecteren;
  • Je gaat onderscheidende advertentieteksten schrijven;
  • Je leert welke campagne-instellingen het meest effectief zijn;
  • Je leert alle advertentie-extensies kennen en hoe je ze moet inzetten;
  • Je leert de basis voor een succesvolle account- en campagne structuur;
  • Je leert wat de kwaliteitsscore is en wat voor invloed dit heeft op je campagne;
  • Je leert om zelfstandig een volwaardige zoeknetwerk campagne op te zetten;
  • Je leert hoe je de resultaten kan meten en hoe je hierop kan bijsturen.;
  • Korte kennismaking met Performance Max.

people-5421

Social Media
In deze training zet je een eerste stap in de richting van social media. Je leert alle basisprincipes van social media:

  • Je leert hoe je social media zakelijk inzet;
  • Wat belangrijke trends & ontwikkelingen zijn binnen het social media landschap;
  • Het formuleren van relevante doelstellingen en KPI's voor social media;
  • Hoe je meer intern draagvlak creëert voor de inzet van social media (zakelijk);
  • Hoe jouw doelgroep zich beweegt op social media;
  • Hoe je in contact komt met jouw doelgroep via social media;
  • Webcare en community- en reputatiemanagement;
  • Je creëert een persoonlijk plan om direct aan de slag te gaan.

DSC_2480

SEO
In deze training zet je een eerste stap om SEO professional te worden. Je leert alle basisprincipes van Search Engine Optimization. Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je wat actuele en toekomstige ontwikkelingen zijn, waarmee je in staat bent om SEO op een toekomstbestendige wijze in te zetten
  • Ben je op hoofdlijnen in staat om in te spelen op de belangrijkste en meest actuele rankingsfactoren
  • Ben je in staat om het volledige zoekgedrag van jouw doelgroep te onderzoeken
  • Ben je in staat om aan de hand van het zoekgedrag te bepalen welke potentie SEO heeft voor jouw website of webshop 
  • Heb je inzicht in de belangrijkste (categorieën) rankingsfactoren van zoekmachines; kortom je leert kijken zoals Google naar jouw website en die van je concurrenten kijkt
  • Leer je hoe je met een behaalde positie maximale exposure en daarmee zoveel mogelijk bezoekers genereert
  • Ben je in staat om een nulmeting te maken van jouw website in vergelijking met die van jouw concurrenten
  • Ben je in staat om te bepalen wat er moet worden gedaan om jouw SEO doelstellingen te realiseren (zowel op jouw website/webshop als daarbuiten).

people-32

E-mailmarketing
In deze training zet je een eerste stap in de richting van e-mailmarketing. Je leert een goede basis neer te leggen voor je e-mailmarketing met betrekking tot alle basisprincipes. Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je kent de e-mailwetgeving;
  • Je kent de verschillende soorten e-mails;
  • Je kunt de e-mails segmenteren;
  • Je kunt geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten;
  • Je weet hoe je jouw e-mails kunt meten;
  • Je weet hoe je kwalitatieve nieuwsbrief inschrijvers genereert.

ADW-2023-Hackaton-8012-1

Social advertising

In deze training zet je een eerste stap in de richting van social media advertising. Je leert alle basisprincipes van social media advertising: 

  • Je leert doelstellingen en KPI's voor social media advertising te formuleren;
  • Je leert alles over de advertentiemogelijkheden binnen platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok;
  • Je leert hoe je doelgroepen formuleert en samenstelt; 
  • Je leert alles over een optimale budgetverdeling.

DSC_2477-1

UX & conversieoptimalisatie
In deze training zet je de eerste stappen om de gebruiksvriendelijkheid van jouw platformen te verhogen en het conversiepercentage te verbeteren. Je leert alle basisprincipes van user testing en conversie-optimalisatie. Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je hebt inzicht in wat UX en conversie optimalisatie is;
  • Je kent de basisvaardigheden van gebruiksvriendelijkheid;
  • Je weet beter hoe je doelgroep in elkaar zit; 
  • Je bent in staat om de gebruiksvriendelijkheid van je eigen platformen te beoordelen, verbeteren en optimaliseren.

Experttalk2

Resultaat

Na het volgen van deze opleiding ben je onder anderen ben je:
  • bekend met de basisprincipes van digital marketing;
  • ben je in staat om je resultaten te meten en een juiste strategie toe te passen;
  • weet je hoe je vanuit een duidelijke strategie content creëert;
  • ontdek je hoe je jouw data analyseert en keuzes maakt op basis van die analyse;
  • weet je hoe je hoger in Google komt dankzij SEO of het opzetten van advertenties met Google Ads;
  • weet je hoe je social media zakelijk in kan zetten en hoe je advertenties kan opzetten;
  • kan je jouw doelgroep een optimale beleving geven op jouw website; 
  • ben je in bezit van het Digital Marketing Basis certificaat.

Studiebelasting / inspanning

De studiebelasting is negen dagdelen van 3 uur per week
  Schrijf je nu in!

Onze Academy trainers

Delen graag kennis vanuit hun expertise.

Angelique Prenger
Angelique Prenger Brand & UX strategist
Marlon Achteresch
Marlon Achteresch Content Strategist
Daan Loohuis
Daan Loohuis Head of AI and Strategy / Senior Digital Strategist
Nick Oltvoort
Nick Oltvoort Head of Advertising / Senior Digital Advertising Marketeer
Wendy Bolhuis
Wendy Bolhuis Head of Brand & Experience
Marten Kracht
Marten Kracht Head of CRO & UX
Shari Jalimsing
Shari Jalimsing Head of SEO & Senior SEO marketeer
Davey Stokkers
Davey Stokkers Head of SEA / Senior Digital Advertising Marketeer
Tom de Haas
Tom de Haas Learning & Development Manager
Elke Eijsink
Elke Eijsink Marketing Automation Specialist
Eelco ter Hedde
Eelco ter Hedde Digital Advertising Marketeer
Dennis Westerbeek
Dennis Westerbeek Senior Digital Advertising Marketeer
Wouter Nieuwerth
Wouter Nieuwerth Head of Data & Analytics / Senior Analytics Consultant
Christiaan Dollen
Christiaan Dollen Head of Data & Intelligence
Jurre Oosterwechel
Jurre Oosterwechel Head of Marketplaces / Senior digital advertising marketeer
Anouk van Leussen
Anouk van Leussen Copywriter en schrijftrainer
Joris Kroes
Joris Kroes Head of Performance Strategy / Senior Performance Strategist
Loraine Seliger
Loraine Seliger Data Marketeer
Maaike Vollenbroek
Maaike Vollenbroek Social Advertising Marketeer
Pauline van Miert
Pauline van Miert Head of Display & Paid Social
Jens Ijland
Jens Ijland Marketing Analyst & Performance strategist
Ilona Bikker
Ilona Bikker Display & Social Advertising Marketeer
Eline de Valk
Eline de Valk Marketing Automation & UX /CRO specialist
Bob Olthoff
Bob Olthoff SEO Marketeer
Stijn Buisman
Stijn Buisman SEO Marketeer
Björn Sinnema
Björn Sinnema Trainer Contentmapping
Elmer Emanuels
Elmer Emanuels Marketing manager & Trainer Digital Marketing
Marlin Perton
Marlin Perton SEO Marketeer
Mendel Koornstra
Mendel Koornstra Digital Advertising Marketeer
Zoë Koedam
Zoë Koedam Display & Social Advertising Marketeer
Tim Derksen
Tim Derksen CRO specialist
Graziëlla Jansen Eijken Sluijters
Graziëlla Jansen Eijken Sluijters Social Advertising specialist
Timo Spanjaard
Timo Spanjaard Digital Advertising & Marketplaces marketeer

Adwise Academy: Waar vooruitgang en praktijkervaring samenkomen

 

Adwise Academy biedt een leerervaring die zowel teams als individuen meeneemt naar het volgende niveau van professionele ontwikkeling. Met trainingen die volledig zijn afgestemd op de unieke vereisten van je organisatie en de persoonlijke groei van elke deelnemer, halen onze ervaren trainers het beste naar boven met kennis direct uit de praktijk. Ze verbinden theorie naadloos met echte werkscenario's en bieden inzichten die deelnemers meteen kunnen toepassen. Of het nu gaat om het versterken van een heel team of om persoonlijke vaardigheden te verdiepen, Adwise Academy staat garant voor praktijkgerichte trainingen die resulteren in directe meerwaarde en een duurzame impact op zowel persoonlijk als organisatieniveau.

 

Kan je niet op deze data?

Bij Adwise Academy begrijpen we dat het niet voor iedereen mogelijk is om onze live trainingen bij te wonen. Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp voor meer informatie en de mogelijkheden. WhatsApp contact
Josee_Poth

Dit zeggen onze deelnemers

Succesverhalen
.

"Door de trainingen ben ik een betere gesprekspartner geworden en genereren we meer vraag uit de markt."

Josee Poth
Marketingmanager bij Facilitor
Josee_Poth
Josee Poth
Marketingmanager bij Facilitor

Meld je direct aan

En wees verzekerd van een plek

Maikel-Veldhuis (2)

Heb je hulp nodig bij je keuze, of heb je inhoudelijke vragen?

Maikel helpt je graag
.

Business Unit Manager Adwise Academy

Stuur een Whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.