Social commerce is in opkomst. In China vindt nu al meer dan 11% van alle commerce plaats via social kanalen. Naar verwachting zal social commerce ook in Nederland een flink marktaandeel gaan pakken. Maar wat houdt Social Commerce nou precies in? En hoe kun je hier als merk of retailer op inspelen?
Daarover gaan we in gesprek tijdens de roundtable Social Commerce. Onze innovatie- en social specialisten vertellen je alles over de kansen en mogelijkheden van social shopping en beantwoorden al jouw vragen. Zo helpen we jouw merk op weg met het voorbereiden en inspelen op deze shift binnen commerce.
“De lage instap en korte customer journey maakt social het perfecte medium voor commerce” Thijs Wolbers - Director Quality & Innovation
Met bijvoorbeeld Facebook en Instagram Shops is het al mogelijk om je productaanbod binnen je Facebook- of Instagram profiel weer te geven. Producten worden via een catalogus direct vanaf je website ingeladen waarna bezoekers met een enkele ‘tap’ direct productdetails te zien krijgen. Afrekenen kan vervolgens op de website maar binnenkort zelfs al binnen het social platform zelf. De customer journey wordt daarmee enorm verkort en inspiratie en aankoop komen zo nog dichter bij elkaar te liggen. Wat dat voor jou als merk of retailer betekent?
Deze ontwikkelingen zorgen voor een verplaatsing binnen online shopping. Het is slim om hier als brand of retailer snel op in te spelen, zodat jouw strategie blijft aansluiten op veranderende verwachtingen en behoeften van je digitale klant. Een nieuwe dimensie binnen commerce staat voor de deur; zorg dat je er op tijd bij bent!
Wat kun je verwachten van de Adwise roundtable Social Commerce?
Tijdens deze roundtable gaan we samen dieper in op Social Commerce. We wisselen kennis en ideeën uit en bespreken wat de mogelijkheden en kansen zijn voor jouw organisatie. Onderwerpen die zeker langs zullen komen zijn:
Hoe groot de shift naar social commerce is en wordt
Welke mogelijkheden met betrekking tot social shopping de verschillende platformen (gaan) bieden
Hoe je, je als retailer of brand nu al kunt voorbereiden op deze shift
Het ontwikkelen van een strategie om social commerce optimaal in te zetten voor je product-markt combinaties
Welke rol social in de toekomst gaat vervullen binnen de commerce wereld
De hosts
Britt Veldhuis
Content / Social Marketeer
Vanuit haar rol als Content & Social Marketeer is Britt medeverantwoordelijk voor verschillende onderdelen binnen het opzetten en uitvoeren van social mediastrategieën. Zo adviseert ze klanten over de inzet van social media en initieert, bedenkt, creëert en plaatst ze content op alle social kanalen. Vanuit de overtuiging dat social media bij veel organisaties nog vaak het ondergeschoven kindje is, zet ze graag haar ideeën in om kanalen winstgevend te maken voor opdrachtgevers uit elke branche.
Als director of quality & innovation is Thijs verantwoordelijk voor het verbeteren en door ontwikkelen van producten en diensten binnen Adwise. Samen met alle leaders van de diverse vakgebieden is hij al 12 jaar lang constant op zoek naar trends en technologie die het speelveld kunnen veranderen. Zo zorgt hij ervoor dat nieuwe ontwikkelingen binnen digital marketing razendsnel worden gesignaleerd en zowel intern als voor klanten kunnen worden toegepast.
Social Commerce is voor retail- en commerce organisaties een interessante ontwikkeling. Voor iedereen die producten verkoopt aan consumenten biedt social shopping mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de mode- en voedselbranche waar shopping via social platformen erg relevant voor kan zijn. Als je werkzaam bent in de B2C, zeker in een marketing functie, dan is onze roundtable een aanrader als waardevolle kennismaking met social commerce.
Voor deze roundtable hebben we plaats voor 12 deelnemers. Via het formulier hieronder kun je jouw deelname aanvraag versturen. We nemen daarna contact op om je vragen en verwachtingen te inventariseren. Zo kunnen we de roundtable sessie zo waardevol en doelgericht mogelijk inrichten.