Cognitive walkthrough

Het testen van de intuïtieve doelen van de website

Om te bepalen of een website gebruiksvriendelijk genoeg is, kunnen we de cognitive walkthrough inzetten. Hierbij krijgen testpersonen specifieke taken die zij moeten uitvoeren op de website. Hierbij vragen we de gebruikers hoe ze een taak zullen uitvoeren zonder dat ze de website hoeven te zien.

Voorbeeld: iedereen heeft wel een idee hoe je een contact in je telefoon zet. De uitkomst van dit onderzoek zal aangeven hoe een doel intuïtief zal worden vervuld. Na afloop bepalen we of de taak goed uitgevoerd is, of de testpersoon snapt hoe de website werkt en of het duidelijk genoeg is voor de bezoeker dat de taak is uitgevoerd. Door middel van een cognitive walkthrough kun je snel en tegen lage kosten onderzoeken hoe het gesteld is met de usability van jouw website.

Bekijk alle tools

Wil je weten welke tools voor jouw website, webshop of app het best werken?

Wil je weten welke tools voor jouw website, webshop of app het best werken?

Leg je vraagstuk voor aan onze experts. Samen bepalen we wat de beste aanpak is op weg naar digitaal succes.

Vraag een adviesgesprek aan!

Klanten over ons

Mandy Schild van Demarec OilQuick Challenge

Adwise heeft onze merkbekendheid in een technische nichemarkt vergroot, met slimme digital marketing en een effectieve en vooral leuke samenwerking!

Mandy Schild
Demarec OilQuick Challenge
Review van Demarec over Demarec OilQuick Challenge

Certificeringen