Conversieoptimalisatie (CRO)

Optimaliseer de conversie van jouw website, webshop of applicatie samen met dé experts van Nederland, zodat jij meer leads en omzet behaalt met je website.

Waarom conversieoptimalisatie bij Adwise?

Bij conversieoptimalisatie denk je vaak gelijk aan A/B-testing. Het is echter (veel) meer dan dat. Wij zien het als een proces waarin we samen met jou geleidelijk de resultaten van je website verbeteren.

Misschien dekt de term conversieoptimalisatie de lading niet eens, wij helpen je eigenlijk met het optimaliseren van je complete business. Wat heb je bijvoorbeeld aan een hoger conversiepercentage als je gemiddelde orderwaarde afneemt?

Wij helpen je met het totaalpakket en met vragen zoals:

  • Welke producten of diensten verkoop je het liefst (bijvoorbeeld vanwege de goede marge of de hoge voorraad)
  • Waar, wanneer en met welke verwachting trekken we jouw doelgroep aan? Want het aantrekken van de juiste doelgroep is meer dan de helft van conversieoptimalisatie.
  • Hoe kunnen we je website sneller, beter en slimmer maken zodat de kans op resultaat zo groot mogelijk is? 

Gedurende het traject van conversieoptimalisatie staat maar één ding centraal: zorgen dat jouw website, webshop of app meer leads en meer inkomsten genereert.

We doen dit al langere tijd dagelijks en succesvol voor o.a. Kees Smit Tuinmeubelen, Elektramat, Pure Energie en Morskate Aandrijvingen. 

Conversieoptimalisatie is een proces: de CRO piramide

CRO is geen 'quick fix' maar een proces. Het is een proces van de lange adem, waar een volgorde in zit. Bij Adwise hanteren we de 'CRO Piramide', gebaseerd op de 'Optimization Hierarchy' van Bryan Eisenberg.

De piramide bestaat uit 5 niveau's en vormen samen de fundering van een succesvolle CRO aanpak. 

Afbeelding: de 'CRO Piramide' die we bij Adwise gebruiken, gebaseerd op de 'Optimization Hierarchy' van Bryan Eisenberg

In een CRO proces werken we van onder naar boven door de piramide.

1.        Functional

Doet de website technisch en functioneel wat het moet doen? Zo nee, dan is het belangrijk dat hier eerst aan gewerkt wordt. Je hoeft niet na te denken over een goede beleving als de website nog niet werkt. In deze fase wordt gekeken naar basic zaken. Denk aan: bugs, de weergave van foutmeldingen en knoppen die niet werken.

2.       Accessible

In de fase ‘accessible’ wordt onderzocht of de website toegankelijk is voor alle bezoekers. Is alle content bereikbaar, goed leesbaar en functioneert de website snel op desktop, tablet en mobiel? En via alle mogelijke browsers (Google Chrome, Internet Explorer, Firefox etc.)? Zo nee, dan kan een bezoeker jouw site niet op alle momenten bereiken en kan een bezoeker zijn aankoop, aanvraag of inschrijving niet voltooien.

3.       Usable

De middelste laag gaat over de gebruiksvriendelijkheid van de site. Kan een bezoeker op jouw website vinden wat hij wil vinden? Voldoet je website aan de verwachtingen? Een manier om te achterhalen of je site aan deze punten voldoet is user testing. Het is ontzettend leerzaam om een ‘gewone gebruiker’ te observeren die een (simpele) taak op jouw website uitvoert. In de blog User testing: 7 redenen waarom het belangrijker is dan ooit lees je waarom.

4.       Intuitive

In de vierde laag focussen we op de beleving van de bezoeker. Voelt de website natuurlijk aan? Is precies die content aanwezig waar de bezoeker naar op zoek is en kan hij/zij navigeren en filteren op de gewenste manier? Heeft de klant de mogelijkheid om te betalen met zijn/haar gewenste betaalmethode? Of je website ‘intuitive’ is zit hem dus vooral in het waarmaken en bij voorkeur overtreffen van verwachtingen.

5.       Persuasive

Heb je een stralende site met functionaliteiten die 24/7 én op alle mogelijke devices werkt, waarbij de bezoeker ook nog een optimale ‘user experience’ heeft? Dan is de top van de piramide aan de beurt: de persuasive fase. Hierbij draait het om de vraag of je in staat bent om je bezoekers te overtuigen om te converteren op jouw website. In deze fase testen we de werking van verschillende beinvloedingstactieken, en maken we inzichtelijk wat het best werkt door middel van A/B-testing.

Hoe helpen we jou aan betere resultaten?

Afhankelijk van waar we ons bevinden in het proces, zetten we de beste methodes en specialisten in om resultaat te behalen. Denk bijvoorbeeld aan: 

We werken in korte sprints van 2 - 4 weken en bepalen samen met jou per sprint wat we gaan verbeteren en welke specialisten daarvoor nodig zijn.

Elke keer weer met hetzelfde doel voor ogen: zorgen dat jouw website, webshop of app meer leads en meer inkomsten genereert. 

Adwise is de beste keuze voor conversieoptimalisatie

  • 100% klanttevredenheid

We hebben het genoegen om voor honderden klanten te werken, die we dagelijks aan meer leads en omzet helpen. In het algemeen waarderen onze klanten de samenwerking met Adwise met het cijfer: 9,3

  • 12+ jaar ervaring

Gestart op de zolderkamer in 2005 en inmiddels uitgegroeid tot een fullservice digital marketingbureau. In die tijd hebben we ontzettend veel geleerd en mogen werken voor de mooiste opdrachtgevers. Bedrijven en instanties als: Kees Smit, OAD, Continu Engineering, Atkins, Gelre ziekenhuizen, en Pilkington Screenline kunnen dat beamen.

  • De beste faciliteiten

Met specialisten in alle disciplines van digital marketing, een eigen UX Lab midden in ons hoofdkantoor en de beste soft- en hardware op CRO gebied, kunnen we trots zeggen dat de beste faciliteiten in house hebben. 

CRO in jouw strategie?

Als het aan ons ligt is het niet de vraag óf je CRO inzet maar, wanneer je begint. Wil je weten wat een CRO aanpak jou kan opleveren? Vraag de potentiescan aan! Ook sparren wij graag met je over de mogelijkheden om CRO binnen jouw onderneming te integreren! 

Meer leads en omzet uit je website, webshop of app?

Meer leads en omzet uit je website, webshop of app?

Leg je vraagstuk voor aan onze CRO experts. Samen bepalen we wat de beste aanpak is.

Neem contact op

Klanten over ons

Sylvana Theeboom van X-Two Fashion

Adwise helpt ons met hun Agile aanpak snel in te spelen op de veranderende markt om zo altijd het beste rendement te realiseren uit bestaande en nieuwe kanalen

Sylvana Theeboom
X-Two Fashion
Review van X-Two Fashion over X-Two Fashion

Certificeringen