Instagram

Vergroot je bekendheid, zorg voor meer leads en klanten en deel je verhaal via Instagram

Of je nou een offline, online óf omnichannel speler bent, Instagram is niet meer weg te denken als marketingmiddel. Instagram is in 2010 ontstaan als platform waar je je mooiste foto’s kon uploaden, na twee jaar had de app al ruim 30 miljoen gebruikers. Toen Facebook in 2012 Instragram overkocht groeide het gebruikersaantal enorm. Tegenwoordig maken al ruim 800 miljoen mensen maandelijks gebruik van Instagram. Wij leggen je graag uit hoe Instagram (advertising) succesvol inzetbaar is voor bedrijven.

Advertentie mogelijkheden 

Instagram biedt vier verschillende manieren om te adverteren. Alle vier de advertentiemogelijkheden zijn ook daadwerkelijk beschikbaar in Nederland en kunnen voor elk bedrijf ingezet worden. Alle advertentiemogelijkheden hebben natuurlijk te maken met beeld, foto dan wel video. Instagram biedt advertenties aan door middel van:

  • Foto advertenties - vertel je verhaal aan de hand van een foto met daaronder een CTA om te shoppen, te bekijken, te reserveren o.i.d.
  • Video advertentie - deze optie werkt op dezelfde manier als de foto advertentie. Je kan video’s tot 60 seconden delen in het gebruikelijke vierkante formaat maar ook liggend is geen probleem.
  • Carrouseladvertenties - voeg meer waarde toe aan je advertentie door de gebruiker de mogelijkheid te geven meer foto’s te bekijken. Ook onder deze advertentiemogelijkheid kun je d.m.v. een CTA kiezen voor verschillende oneliners. 
  • Stories-advertenties - kom voorbij in de stories van jouw gekozen doelgroep. Maak gebruik van bewegende, interactieve content met de mogelijkheid een website te koppelen waar de gebruiker d.m.v. een swipe naartoe kan gaan.

Wat is de doelgroep?

4,1 miljoen Nederlanders maken gebruik van Instagram waarvan 2,1 miljoen dagelijks. Het overgrote deel van de gebruikers, 73% is tussen de 15 en 19 jaar. De leeftijdscategorie die daarop volgt met 46% zijn de 20 tot 39 jarigen. In beide leeftijdscategorieën is het gebruik met meer dan 10% toegenomen ten opzichte van vorig jaar. De app is vooral populair omdat de content makkelijk is en gebruikers veel inspiratie op doen tijden het gebruik. Instagram is dus dé manier om jouw product of bedrijf onder de aandacht te brengen bij jouw gekozen doelgroep. Het is hét platform om te laten zien hoe mooi jouw product of bedrijf is.

Wat is de impact?

Een van de uitgelichte campagnes door Instagram is Illy. Voor hen bleek Instagram bleek het geschiktste mediaplatform om de gewenste doelgroep te bereiken. De resultaten van hun campagne hebben alle verwachtingen overtroffen. Via een Nielsen Brand Effect-onderzoek is aangetoond dat de advertenties een stijging van 16% in de advertentieherinnering hebben gegenereerd. Dit percentage steeg zelfs tot 21% in de leeftijdscategorie 25 tot 35 jaar. 

Wil jij ook meer impact doormiddel van Instagram advertenties? Dit is het moment om in te stappen en samen met ons te kijken naar de beste mogelijkheden voor jouw bedrijf of merk.

Direct aan de slag met Instagram?

Direct aan de slag met Instagram?

Ben je benieuwd wat de impact van Instagram voor jouw organisatie kan zijn? We delen onze expertise graag!

Vraag een adviesgesprek aan!

Klanten over ons

Mandy Schild van Demarec OilQuick Challenge

Adwise heeft onze merkbekendheid in een technische nichemarkt vergroot, met slimme digital marketing en een effectieve en vooral leuke samenwerking!

Mandy Schild
Demarec OilQuick Challenge
Review van Demarec over Demarec OilQuick Challenge

Certificeringen