Real time bidding

Bereik effectief je doelgroep!

Met Real Time Bidding (RTB) is het mogelijk real-time jouw specifieke boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon te tonen en te bepalen welk bedrag je daarvoor wilt betalen. Op basis van big data wordt het online gedrag van consumenten geanalyseerd en wordt in enkele milliseconden bepaald of een bezoeker interessant is voor jouw campagne en vindt er een bieding plaats. Je kunt dus heel specifiek inkopen op kenmerken die overeenkomen met de doelgroep die jij wilt bereiken. Eigenlijk bepaal je voor iedere bezoeker of de uiting getoond dient te worden.

Wanneer Real Time Bidding?

Real Time Bidding is zeer interessant voor merken die hun naamsbekendheid willen vergroten of binnen een bepaalde campagneperiode een grote (specifieke) groep consumenten willen bereiken. De inzet van online advertising middels Real Time Bidding is te vergelijken met de inzet van televisie, radio of out of home. In tegenstelling tot offline wordt niet ingekocht op stereotypes, maar wordt objectief steeds gekeken of de bezoeker voldoende interessant is voor de campagne. De doelgroep wordt dus vele malen effectiever bereikt en vaak tegen interessantere kosten per contact. Real Time Bidding kan prima ingezet worden ter ondersteuning van een offline campagne of als separate online campagne, maar ook voor retargeting is dit medium geschikt. In deze blog lees je meer over wanneer Real Time Bidding het beste ingezet kan worden.

Wat kun je verwachten van Real Time Bidding?

Voor dat de Real Time Bidding van start gaat is het belangrijk dat goed nagedacht is over de campagne. Wat zijn de business ambities, wat zijn de KPI’s, wie is de doelgroep, wat moet gecommuniceerd worden en op welke manier moet de campagne hier een bijdrage aan leveren? Als dat duidelijk is kan de campagne ingericht worden. Naast standaard banners biedt Real Time Bidding uitgebreide mogelijkheden voor rich media zoals video en interactieve banners. Een Real Time Bidding campagne is zeer geschikt om bereik te creëren, maar afhankelijk van de uiting en campagnedoelstellingen mag ook zeker bezoek naar de website én conversies verwacht worden.

Wat kan Adwise voor jou betekenen?

Adwise heeft inmiddels ruime ervaring met online adverteren aan de hand van Real Time Bidding. Naast het zelf inrichten en optimaliseren stellen wij ook advertentiestrategieën op, zodat de campagne zo effectief mogelijk ingezet wordt en de doelgroep optimaal bereikt wordt. Wil je meer weten over de mogelijkheden van Real Time Bidding voor jouw merk? Neem dan contact op met één van onze internetmarketeers.

We adviseren je graag verder!

We adviseren je graag verder!

Graag helpen we je met het maken van de juiste keuzes zodat ze optellen in het resultaat. 

Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Vraag een adviesgesprek aan!

Klanten over ons

Mark Abbes van Mijn Qredits

Al in 2012 ontstond het idee om een persoonlijke omgeving in te richten en samen met Adwise hebben we dit nu succesvol gerealiseerd

Mark Abbes
Mijn Qredits
Review van Qredits over Mijn Qredits

Certificeringen & awards