Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een zelfstandige en gedreven digital professional, die maximale impact gaat maken met Amazon. Wil jij werken in een groeiende internationale organisatie in een functie met veel vrijheid? Dan is dit de perfecte match!
How to make impact.
In deze functie ben je verantwoordelijk voor maximale zichtbaarheid en omzet van verschillende producten en merken binnen het Amazon platform, zowel via organic als paid. Je werkt hiervoor o.a. met Amazon Sponsored Products, Sponsored Brands, Product Display Ads, de Amazon DSP, etc. Om te voldoen aan de doelstellingen op omzet, zichtbaarheid en ranking is een eigen strategie vereist per product(groep). Jij bedenkt, initieert en optimaliseert deze strategie en bijbehorende campagnes.
We zoeken niet naar een “onze size fits all” aanpak, je hebt de ruimte om maatwerk te ontwikkelen. Door het bestaande team is een stevig fundament gelegd binnen Amazon, jij krijgt de kans om met hun learnings het geheel naar een hoger niveau te brengen. Bezit jij over de expertise en het ondernemerschap om écht het verschil te maken?
What to do.
- Maken van een plan van aanpak voor de marktbewerking middels Amazon paid en organic;
- Implementatie van de gekozen strategie en tactieken;
- Monitoren van de keyword ranking en het implementeren van campagnes en initiatieven om dit te verbeteren;
- Optimaliseren en updaten van content op productdetail pagina's;
- Dagelijks managen en optimaliseren van de campagnes;
- Bijhouden, documenteren en rapporteren van KPI’s;
- Marktonderzoek doen naar ontwikkelingen en trends binnen Amazon en overige relevante marketplaces;
- Volgen van autoriteiten in het vakgebied en testen van relevante strategieën om onze vindbaarheid en campagnes te verbeteren.
Who are you?
- Je hebt 2-3 jaar ervaring met Amazon;
- Je bent in staat een overkoepelende Amazon strategie uit te werken (op basis van business KPI’s) en weet aan welke vereisten jouw campagnes moeten voldoen;
- Ruime ervaring met het definiëren en monitoren van KPI’s en analyseren van data;
- Je bent bekend met de Amazon Ads omgeving, waaronder Sponsored Products, Sponsored Brands en Sponsored Display Ads.
- Je werkt zelfstandig en hebt oog voor detail;
- Je bent communicatief, oplossingsgericht en een kritisch denker;
- Je kunt snel schakelen en houdt van innoveren.
What we offer.
- Salaris tussen de €3.000 - €4.000, afhankelijk van ervaring;
- Inspirerende werkomgeving met gezonde lunch faciliteiten;
- Flexibel werken, ook vanuit huis;
- De kans om te pionieren binnen een groeiend internationaal bedrijf;
- Wij vinden jouw persoonlijke ontwikkeling belangrijk, daarom bieden wij handvatten en ontwikkelingsmogelijkheden die passen bij jouw ambitie en skills.
Who are we?
Binnen het inhouse team bij onze opdrachtgever werk je in een dynamische internationale organisatie met een uitgebreid merkportfolio in de gezondheids- en wellness industrie. Met diverse merken binnen voedingssupplementen en beauty, is het een grote speler in de Amerikaanse markt. In 2020 is er besloten om de reeds bestaande internationale business te professionaliseren en centraliseren vanuit het hoofdkantoor in Zwolle, Nederland. Een team van professionals werkt aan het realiseren van omzetdoelstellingen en het positioneren van de diverse merken in nieuwe EMEA landen.