Google Ads staat adverteren op merknamen toe

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Vanaf 14 september 2010 mogen Google Ads (voorheen Google Adwords) adverteerders in Europa adverteren op merknamen van concurrenten. In een groot aantal andere landen werd deze wijziging al enkele jaren eerder doorgevoerd.

Wat gaat er precies veranderen?

Op dit moment kunnen houders van merknamen voorkomen dat anderen op deze merknamen adverteren met Google Ads. Zodra Google Ads op de hoogte is van jouw merknaam is het voor andere bedrijven op dit moment dus onmogelijkhierop te adverteren.

Vanaf 14 september 2010 is het voor iedereen vrij om op merknamen te adverteren met Google Ads. Zo kunnen je AdWords advertenties dus vertoond worden als mensen zoeken op een concurrerende merknaam.

Het opnemen van merknamen van derden blijft onmogelijk. De eigenaar van het handelsmerk moet hiervoor toestemming geven aan Ads accounts, viaeen speciaal daarvoor bestemdtoestemmingsformulier.

Verwarring

Uiteraard wordt er nog wel opgetreden tegen adverteerders die verwarring proberen te veroorzaken met het adverteren op merknamen van derden. Als een eigenaar van een merknaam van mening is dat een adverteerders verwarring veroorzaakt met het adverteren op haar merknaam, kan zij hiervoor een klacht indienen bij Google.

Wat betekent dit voor u?

Adwise Internetmarketing is een Google Ads Certified Partner en heeft meerdere gekwalificeerde Ads specialisten in dienst. Wilt u weten wat deze wijziging voor uw onderneming betekent en hoe u hier het beste op kunt anticiperen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.